hond mee naar Parijs

• germ

Wij willen deze zomer naar parijs met de caravan en willen Parijs verkennen d.m.v.het openbaar vervoer. Wij nemen onze hong ook mee en ik vroeg me af of zij mee mag in de metro en de bus. Ik heb al op veel sites gezocht maar niets kunnen vinden. Wie kan mij hier wat over zeggen. B.v.d.

• Peter H.

Interessante vraag. Ik kom al 40 jaar in Parijs en heb daar nog nooit een hond in de metro of bus gezien. Je ziet weinig honden in Parijs en katten ook niet. Ik denk dat ze zich allemaal een aap schrikken. Maar misschien weet een Parijzenaar het antwoord. Ben benieuwd.

• wimpieterman

Geen enkel probleem om de hond mee te nemen.

Wij verblijven regelmatig in Parijs en nemen onze hond altijd mee.

Uitlaten gewoon op straat, maar wel de uitwerpselen opruimen,want dat

doet elke Parijzenaar. Hou er rekening mee dat je met de hond NIET de parken in mag. De metro is geen enkel probleem, wij nemen de hond altijd mee in de metro en gaan dan naar het Bois de Vincennes, waar hij lekker kan uitrennen.

Veel plezier in Parijs met de hond.

• Marthe

De hond mag alleenmee in de metro en bus als je hem in een speciale tas of mand draagt. Hij moet dus klein genoeg zijn. Anders ben je in overtreding en loop je niet alleen kans dat je de metro wordt uitgezet, je kunt ook nog een boete krijgen! Denk ook aan je medereizigers:

• frank schouten

petertje, hebt je wel eens in de spiegel gekeken??????

• marianne

Hallo,

Jullie schrijven dat jullie de hond meenemen in Parijs. Hoe groot is jullie hond? Onze hond komt tot kniehoogte maar als ik op internet lees mag die niet in de trein of metro enz mee of met muilorf maar dat heeft hij normaal niet dus niet echt voorstander van. Dus je mag echt met de hond door het centrum van Parijs lopen?

Graag nog even jullie reactie,

mvrgr

Marianne

• Yvon3

Ik zie juist altijd veel honden in Parijs,neem alleen de zwervers maar,die bedelen zelfs zo nu en dan met een moeder met puppies,en katten zie ik ook heel vaak,ook van zwervers die bedelen,ik heb er foto's zat van.

Maar ik vind juist ook dat er veel “gewone”mensen met honden lopen,vind dat altijd sneu in zo'n stad.