Weekendje parijs, enkele vragen

• Marc

Ik verras mijn vriendin rond april met een weekendje Parijs! We overnachten in een mooie kasteelhotel in de buurt van Chantilly. Ik wil haar na 9 mooie maanden ten huwelijk gaan vragen alleen de vraag is welke plekjes in Parijs zijn daar geschikt voor.

Nou hoor ik iedereen dadelijk met eifeltoren, maar zijn er nog meerdere?

Ok wil ik graag weten HOE ik het beste in Parijs kan komen vanuit Chantilly. 40km buiten Parijs. Kan ik mijn auto gewoon makkelijk parkeren in de buurt van het centrum of is dat niet te betalen/veilig.

Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen?

bedankt!

Marc

• Peter H.

Tja, ik kan wel enkele romantische plekjes noemen. De Place du Tetre in Montmartre, of midden op de Champs Elysee, even halverwege oversteken en dan sta je tussen het verkeer met uitzicht op de Place D Etoile en dan verwacht ze dat helemaal niet. Wel verrassend, maar niet zo romantisch. Of op het plein voor de Notre Dame en dan vraag je wil mijn dame worden. Of op de trappen van de Sacre Coeur. En dan zeg je, je bent mijn heilig hart. Hoe je snel in het centrum kunt komen, zal Marthe je wel kunnen vertellen. Nog een plek, midden op de pont Neuf. Een brug over de Seine. Of een avondtoer met de boot met diner en champagne. Bij kaarslicht. Ik zou voor het laatste kiezen.

• Nikita

Bonjour.

Zelf zet ik de auto bij de (gratis) parkeergarage bij Porte de Montreuil.

Je kunt ook vast met de RER naar het centrum.

Romantisch….

Een wandeling door de Marais of ‘het onbekende’ Montmartre.

Al die plekken waar hordes toeristen komen is niet zo besteed aan mij als zijnde romantisch.

Mijn favoriete Parc is Butte Chaumont.

Een park met niet al te veel toeristen en een heel leuk prieeltje op de Butte.

Nikita

• Harrie

Marc,

Een onuitwisbare indruk maak je bij je vriendin wanneer je met haar de trappen van de catacomben van de Sacre Courre bestijgt en haar daar ten huwelijk vraagt. Tot aan de horizon kun je over Parijs kijken. Zing het meest ultieme liefdesliedje

“She”van Charles Aznavour voor haar. Tover quasi een glas en een wijntje uit je rugzak. Kan toch niet meer stuk, toch……

Harrie

• Simone

Dat prieeltje in Buttes-Chaumont is ook wel een superromantische plek hoor…… of anders op de Pont Alexandre met de ondergaande zon en de Eiffeltoren op de achtergrond. Bij le mur je t'aime kan trouwens ook…… al vind ik dat qua entourage niet echt superromantisch en het parkje is niet 24 uur open.

Ik had een leuke link naar een pagina met speciale kusplekken, helaas ben ik die kwijt en kan ik die niet meer terug vinden ;-( maar met wat gegoogle, kom je toch nog heel wat leuke sites met tips tegen, ook voor wedding proposals!

• Marc

Bedant voor alle reacties!

Ik ga er zeker wat mee doen.

Wat voor soort weer is het rond eind april in Parijs? lekker zonnetje en niet te koud?

• Peter H.

Het weer in april doet wat ie wil, dat geldt ook voor Parijs. Maar dat staat een romantisch aanzoek niet in de weg.

• Marthe

Vorig jaar was het hier eind april boven de 30 graden! Nu is het februari en in de achtertuin staan de bomen vol roze bloesem! Dus als het zo doogaat…… Mar nee, daar kun je inderdaad niets van zeggen, over het algemeen is het lekker! Jullie kennen natuurlijk allemaal het liedje “April in Paris”?

• Simone

zeker weten Marthe, dat nummer zat ook meteen in mijn hoofd toen ik de vraag las over het weer in Parijs in April :-)

• harris

het liedje is en wordt door veel artiesten en bands vertolkt.

hebben jullie nog een bepaalde voorkeur?