thema voor bezoek

• Merikke

Hallo Allemaal,

Ik mag over 2 maanden weer naar Parijs!! Eindelijk weer. Elke keer als ik ga probeer ik een soort thema te maken. ik heb een keer zoveel mogelijk parken bekeken, de musea. Ik heb een keer allemaal kerken opgezocht. Nou ben ik voor dit jaar nog op zoek naar iets, heeft iemand een goede suggestie?

Dan heb ik nog een vraag, ik ben al een tijd op zoek naar een makkelijk leesbaar boek over de geschiedenis van parijs. Het moet geen opsomming van namen een jaargetallen zijn want dan lees ik het niet uit. weet iemand nog zoiets?

Ik hoor het wel.

Groetjes Merikke

• Els

Een thema kan zijn alle passages/galeries bekijken, de Seine met zijn bruggen en eilanden (zie hiervoor ook www.parijsalacarte.nl), moderne architectuur, de Grands Travaux, bijzondere markten, de Middeleeuwen, beroemde en minder beroemde pleinen, een bepaald arrondissement (1e, 10e, 16e, 20e bijvoorbeeld). Veel plezier!

• Marthe

Ik dacht ook aan markten! Ga je voor de passages kan Nikita je verder helpen! Of de kerkhoven en Parijs ondergronds(catacomben, egouts).

• nikita

Hey Marthe (& verder iedereen natuurlijk).

Ik heb zondagmorgen een mooie documentaire gezien.

Underneath the city: Paris.

Heel interessant.

Natuurlijk met Les Egouts en de catacomben, maar ook meer dan alleen de catacomben waar we met z'n allen kunnen kijken.

Een heel ondergronds stelsel vol met kunst op de muren.

Een soort van ateliers.

Waar het verzet en de Duitsers zaten (slechts meters van elkaar) en een boel meer.

Was heel leuk en erg interessant.

• sander

Boekeen Geschiedenis van Parijs:

titels :

1 Seven ages of Paris -Alistair Horne

2 Paris A Secret History- Andrew Hussey

3 Parijs: biografie van een stad C Jones

zijn 3 boeken die nieuw maar ook zeker in de ramsj goed te krijgen zijn!

1 nadruk op politiek

2 nadruk op het stadse parijse leven

3 nadruk op het ontstaan van de bouw van de stad

groet sander

• Simone

Art Deco en Art Nouveau? In Auteuil bijvoorbeeld?

• Merikke

hallo allemaal,bedankt voor de tips, hier kan ik vast wel een weekend mee vullen, is zowieso niet zo moeilijk in Parijs.

En ook de boeken, ga ik achteraan.

Groetjes Merikke