Parijs zonder teveel te wandelen

• Janet

Vrijdag gaan we met onze moeder naar Parijs. Het was altijd een droom voor haar om nog een keer hierheen te gaan. Er is alleen een probleem: zij ziet er enorm tegenop om veel te lopen (ze is niet meer zo gemakkelijk ter been). Daarom hebben wij gelijk de hop-op/hop off bus erbij geboekt.

Mijn vraag: hebben jullie nog andere tips voor ons? Bij welke bezienswaardigheden cq activiteiten/leuke dingen om te doen hoef je niet veel te lopen of te klimmen?

Alvast bedankt voor elke reactie. Groetjes Janet.

• Merikke

Hoi Janet,

Een leuke mogelijkheid is om met een boot de seine af te varen. Er zijn hiervoor legio mogelijkheden en opstapplaatsen, bv bij de eiffeltoren. Dan vaar je langs alle bezienswaardigheden die aan de seine liggen. Je kunt dan zelf nog kiezen waar je echt naar toe wilt gaan. De metro is ook een goed optie om snel, dicht bij verschillende dingen te komen. Soms zijn er liften, maar lang niet altijd, ik weet niet hoe goed je moeder ter been is, maar daar zitten wel behoorlijk veel trappen bij.

Ik hoop dat je een goede tijd hebt, en dat je moeder het geweldig zal vinden.

Groetjes Merikke

• Marthe

Pak ook vooral de gewone bus, makkelijker dan de metro, want geen trappen, en je ziet veel meer. Als het mooi weer is, gewoon lekker op een terras gaan zitten en Parijs aan je voorbij laten trekken! Naast een rondvaart op de Seine, kun je ook een rondvaart maken op het Canal.St.Martin, je kunt via je hotel diverse rondritten met gids reserveren, zowel per bus als per minivan. Vooral de lichtjestour is een aanrader. Je kunt lekker uitrusten in de Tuilerieen, de Jardin de Luxembourg, en mijn persoonlijke favoriet, de tuin van het Palais Royal.

Heel veel plezier!

• Simone

en als het lekker weer is: gewoon neerstrijken op een paar stoeltjes voor een café op de hoek van de straat en mensen kijken :-)

• Els

En je kunt veel leuke busritten maken van begin tot eind. Kijk om je heen en je ziet Parijs aan je voorbijkomen! Kijk op www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html voor mooie busroutes. Ook alles over rondvaarten en de Batobus vind je daar.