Parijs met kinderen 11 en 13 jr

• Karin

Hallo mede Parijsgangers,

1 Mei vertrek ik met man en twee dochters naar Parijs (mijn droomstad:-)). We een appartementje gehuurd in Montmartre voor 3 nachten. Mijn meisjes kijken er erg naar uit en ik ook natuurlijk. Ze zijn 11 en 13 jaar. Natuurlijk wil ik het zo leuk mogelijk maken voor ze en ben een schema aan het maken zodat we niet als een kip zonder kop gaan rondlopen. Een klasgenoot van oudste had gegrapt dat naar Parijs gaan het zelfde is als de avondvierdaagse doen …. Wie van jullie heeft dit al eens gedaan en kan me een paar tips geven? Ze willen natuurlijk de Eiffeltoren op en 's avonds varen op de Seine lijkt me fantastisch. Welke bistro is leuk/lekker en gezellig met kids? Leuke winkeltjes? Bus of Metro? Alvast hartelijk dank voor je reactie!

• Pave

Eigenlijk is alles leuk in Parijs. Het succes van een bezoek met kinderen hangt ook af van wat zij leuk vinden!!!! Als je naar de Eifeltoren gaat kan je deels ook lopend naar boven; als je kids sporief ingesteld zijn kan dat een hele uitdaging zijn. Er is ook een rioolmuseum (al vaak genoemd in dit forum); onze kinderen vonden dat leuk, alleen jammer dat er geen nl gidsje is. Onze dochters vinden het heerlijk om te winkelen. En …. maak goede afspraken over de metro, de plek om elkaar kwijt te raken. Wij hebben de afspraak dat als je elkaar kwijt bent bij het instappen dat je dan op het volgende station uitstapt en wacht; komt altijd goed. Eten, diner en lunch kan in onze beleving in elk restaurant in frankrijk.

Veel plezier Pava