Waar koop ik een metro kaart ?

• Blinnie

Wij gaan eind juni een weekje naar Parijs met de Thalys.

We willen tijdens deze week gebruik maken van de Metro om rond te reizen (misschien af en toe de RER). Weet iemand of ik hier in Nederland die kaart alvast aan kan schaffen en waar ? Ik bedoel, ik heb geen zin om in Parijs Noord aan te komen met de trein en dan verder te moeten reizen met de metro naar ons hotel en vervolgens aan een loket gaan staan stuntelen met mijn steenkolen Frans om uit te leggen dat we een weekkaart willen.

Liever regel ik dit soort dingen van tevoren !

Iemand een tip ?

• Els

Je kunt bij je reisbureau een Paris Visite-kaart kopen. Andere kaarten (de gewone tickets en abonnementen) alleen in Parijs. Maar direct op het Gare du Nord kun je ze kopen! Kijk voor info op http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html.

• Nikita

In Nederland kun je alleen via een reisbureau aan een Paris Visit kaart komen.

Deze is relatief gezien erg duur.

Ik zou in de Thalys 1 metro kaartje kopen (pp) en dan naar je hotel gaan.

Daar rustig aan doen en bij de halte bij je hotel zou ik een dag of week kaart kopen.

Als het heerlijk weer is loop je natuurlijk heel veel en dan zou een Carnet (10 losse kaartjes).

• Marloes

Blinnie,

Als je op een ‘normaal’ tijdstip aankomt is er zelfs op de kleinste (metro)stationnetjes een loket open om een Paris-Visité kaart aan te schaffen.

Mijn vriend en ik spreken allebei geen Frans (nou ja, bonjour, ça va, en dan houdt het wel een heel eind op) en het is ons ook gelukt om een kaart aan te schaffen voor 3 dagen. En dat zelfs zonder stressen :) Geloof me, dan kun jij het helemaal!

Groetjes,

Marloes