reizen vanaf Orly Sud

• Peter van Dijk

Op mijn vorige vraag kreeg ik zo snel een goed antwoord dat ik deze vraag hier ook maar stel…..

We vliegen op 17 mei van Rotterdam naar Orly Sud.

We hebben voor deze vlucht gekozen omdat we die konden boeken voor 6 euro (excl. taxes uiteraard).

Als ik op de site van Orly Sud kijk zie ik veel verschillende mogelijkheden om naar het centrum te reizen (naar metro La Chapelle of Marx Dormoy). Eerst met een automatisch treintje en dan de RER, met een bustaxi, met een vliegveldbus, met een lijnbus, eerst met een lijnbus en dan de RER…… Het duizelt me een beetje. Maar wat is nu de beste manier ? (en goedkoopste).

Peter

• Els

Peter,

Vanaf Orly neem je eerst de onbemande shuttletrein (de Orlyval) die je in 5 minuten naar station Antony (RER-lijn B) brengt. Daar stap je over op de RER-trein B die Parijs in zuid-noordrichting doorsnijdt. Vanaf veel stations van die RER-lijn kun je als dat nodig is overstappen op een gewone metrolijn. Tot aan metrostation Châtelet is het vanaf Antony ongeveer nog 30 minuten riijden. Kosten: Orly-Antony 7,20 euro, Orly-Parijs (Orlyval + RER) 9,30 euro.

Je kunt ook de Orlybus nemen. De rijdt direct van Orly-Sud naar de Place Denfert-Rochereau in Parijs (14e arrondissement) in 30 minuten. Vandaar kun je met de metro verder Parijs in. Kosten: 6,10 euro + eventueel een metroticket.

Kijk voor vervoer in Parijs op www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html.

• Marthe

De snelste en goedkoopste manier s het automatisch treintje en de RER. Aansluitend kun je met hetzelfde kaartje overstappen op de metro.

• Els

Op www.parijsalacarte.nl/vervoernaarparijs.html staat nu uitgebreid hoe je van Orly naar Parijs komt (en weer terug).

• Peter

Bedankt voor de nuttige antwoorden !