van Paris Nord naar Gare de Lyon

• Petracs

Ik ben aan het kijken voor een treinreis naar Zuid Frankrijk. Nu bied de TRV-europe site een reis aan, waarbij ik over moet stappen van Paris Nord, en weer op moet stappen op Gare de Lyon.

Maar voor die overstap heb je maar 42 minuten!

Kan iemand mij vertellen of de stations zo dicht bij elkaar liggen, dat je het echt in die tijd redt?

Een ruimere overstaptijd kost meteen 60 euro meer, enkele reis.

• Els

Van Gare du Nord naar Gare de Lyon is geen rechtstreekse metroverbinding. Je moet eerst met lijn 10 naar Bastille en daar overstappen op lijn 1 naar Gare de Lyon. Als je overdag reist, zou dat mogelijk moeten zijn.

Wel gaat bus 65 rechtstreeks van Gare du Nord naar Gare de Lyon (niet op zo.). Dat is misschien een betere keus. Het hangt af van het tijdstip waarop je reist. Is dat tijdens de spits, dan kan een busreis flink langer duren.

Nog een mogelijkheid is een taxi. Dat kost al gauw 20 euro, maar is wel het snelst.

Succes!

• Simone

Lijn 10? Kom je dan niet op Austerlitz? Volgens mij moet je eerst met Lijn 5 en dan verder met Lijn 1. Oversstappen op Bastille klinkt goed, als je overstapt op Chatelet zit er een dikke kans in dat je veel moet lopen.

Mijn vriend zegt altijd dat er 1,5 minuut tussen de metrostations zit. Ik tel er 9 dussuh :-) dat zou moeten lukken.

• Marthe

Neem de RER B of D en stap op Chatelet over op de RER A.

• Simone

Is overstappen op Chatelet aan te raden?

• Els

Foutje, het moet inderdaad eerst lijn 5 zijn naar Bastille, dan met lijn 1 naar Gare de Lyon.

• Marthe

Is de meest directe weg en als ik het goed heb liggen de RER perrons niet al te ver uit elkaar. Anders een taxi, maar als het druk is op het gare de Nord moet je in de rij voor een taxi!

• Petracs

Bedankt voor jullie suggesties. Nu nog bedenken welke ik het beste kan kiezen.. ;-)

• Koen

hey,

wij hebben ook een ticket en dat is ook maar 42 minuten! Wat heb je gekozen, en is het gelukt?

• yordi

heey

ik heb ook zoon trein kaartje en moet ook daar overstappen en heb lopen zoeken op internet en heb gewoon een rer lijn gevonden van gare du nord naar gare de lyon en dat zijn maar twee haltes weet niet zekker of dat klopt