leuke plek voor 's avonds

• Peter

Hallo Allemaal,

Zaterdag ga ik met mijn partner (super low budget) naar Parijs. We nemen zelf twee flessen van onze favoriete bubbel wijn mee. Wat is een leuke plek om die 's avonds op te drinken? Liefst met een mooi uitzicht.

We kunnen natuurlijk naar de trappen voor de Sacre Coeur. Maar waar kunnen we nog meer naartoe?

Zou er ook een plek zijn waar we terecht kunnen als het wat slechter weer is?

Ik hoop dat jullie goede tips voor ons hebben !

Peter

• Els

Prachtig is het uitzicht op de verlichte Eiffeltoren. Ook mooi is de Pont des Arts, met alle gebouwen rondom verlicht. Voor als het regent kun je altijd een museum in (maar zonder bubbels natuurlijk). Het is zaterdag Nuit des Musées, je kunt gratis naar elk museum en er zijn ook evenementen. Kijk voor meer mogelijkheden op www.parijsalacarte.nl.

• Nikita

Bonjour!!

Zelf vind ik een park altijd heerlijk om te zitten.

Butte Chaumont is mijn favoriet, maar daar valt niet zo ‘heel veel te zien’ .

Het puntje van een van de eilandjes is ook erg geslaagd.

Bij Pont Neuf is het altijd druk, en erg gezellig.

Euhmmm… en als het regent….

Onder 1 van de bruggen?

Onder de Arcaden van parc du Palais Royal.

Toch in Butte Chaumont. Daar is een ‘overdekt’ stukje bij de waterval.

• vlockie

Hoi Peter,

Mag ik vragen hoe jij je hebt voorbereid op je trip naar Parijs?

Ik wil er met mijn vriend heen en ook low budget.

Hoop dat je wat tips voor mij hebt.

Het liefst ga ik met de trein.

• Peter

Wij hebben gevlogen met Transavia vanaf Rotterdam Voor twee personen waren we 213 euro kwijt (inclusief alle toeslagen).

We hadden via internet een eenvoudig hotel geboekt. Officieel was het drie sterren maar in de praktijk was het minder. Het was een beetje oud en vervallen maar verder prima (grote kamer, badkamer, televisie).

We betaalden 180 euro voor drie nachten. Het was op loopafstand van Montmatre en een paar minuten lopen vanaf metrohalte Chapel.

Het ontbijt deden we bij een bakker naast het hotel. Koffie, vruchtensap en twee broodjes voor 2,70 euro. De bakker had ook tafels en stoelen. In het hotel was hetzelfde 6 euro.

Als lunch namen we een een stokbrood met beleg (3 tot 4 euro).

Voor het avondeten kozen we meestal voor indisch of aziatisch.

(bijvoorbeeld in de straten rond het Gare du Nord).

Voor een voorgerecht en hoofdgerecht betaalden we dan rond de acht euro. Zelfs op de meest toeristische plekken kun je voor 10 euro eten (drie gangen). Je moet natuurlijk niet teveel verwachten voor dit bedrag.

Ik ben vaak in Parijs geweest dus ik weet wel aardig de weg. We deden alles met de metro en te voet. Een paar keer een carnet (10 kaartjes) kopen was goedkoper dan een abonnement.

Verder zijn er natuurlijk genoeg dingen te doen die gratis zijn: parken (Luxembourg is een aanrader), uitzicht bij de Sacre Coeur, Notre Dame, Champs Elysee, Madeleine, Galleries Lafayette (buiten staan kraampjes met leuke aanbiedingen, maar vergeet ook de centrale hal niet), markten enz.

Verder had ik een paar dingen vooraf via internet geboekt. Bijvoorbeeld een avondrondvaart. Dat was via internet 7 euro, ter plekke was het 15 euro. Het voordeel was ook dat we niet in de rij hoefden te staan bij de kassa, er was een loket speciaal voor mensen met internettickets.

Bij de Eiffeltoren kan dat geloof ik ook.

Je betaald met een creditcard, je print dan een toegangskaartje waar je naam op staat. Ter plekk laat je dan dit kaartje zien met een identiteitsbewijs.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je wilt kan ik nog wel de naam van bijvoorbeeld de rondvaart opzoeken.

• Nicole

Hallo Peter,

Ik ga eind van de maand naar Parijs, heb op internet gezocht voor het boeken van een tochtje over de Seine. Ik kan hier echter niks betaalbaars over vinden. Weet je de naam van de rondvaart nog?

Alvast bedankt!

• Peter

Hier heb ik geboekt:

http://www.vedettesdupontneuf.com/

Klik links op “internet”.

De bon is een jaar geldig.

Bij de aanlegplaats van de boot is er een aparte kassa waar je de internetbon kunt omruilen voor een kaartje. Je hoeft dus niet in de rij te staan.

Deze kassa is voorbij de gewone kassa, aan de linkerkant (even een stukje doorlopen).

Vergeet niet om legitimatie mee te nemen ivm controle van de naam op de bon.