nederlands cafe in parijs??

• peter

Bonjour.

In juni ga ik een weekendje met mn moeder naar parijs. Erg leuk, maar ik ben er ook op 13 juni en dan voettbalt Nederland op het EK tegen Frankrijk. Uiteraard willen we dit wel ergens gaan kijken, maar heeft iemand een suggestie waar ik als nederlander gewoon kan juichen als we scoren? Ik zoek dus eigenlijk een cafe met nederlanders.

Groet! Peter

• Merikke

Hoi Peter,

Er zijn zowieso twee nederlandse cafe's in Parijs. Je hebt Klein Holland, r. Roi de Sicile. Dit is bij Metro st Paul, 4e arr. de straat ligt precies achter r. Rivoli, waar je uitstapt. Dit is een echt gezellig nederlands cafe. Hier komen ook wel fransen, maar het heeft een echte hollandse sfeer, compleet met bittergarnituur.

Dan is er ook nog port d'Amstredam, metro Sentier in het 2e arr. Dit is een meer clubachtig ding, maar dan op zijn hollands zeg maar. Hier wordt veel gedanst later op de avond. Ik zelf zou kiezen voor klein Holland, omdat je daar zeker weten de echte voetbalsfeer kunt beleven.

Alvast heel veel plezier.

Groetjes Merikke

• Nikita

De laatste keer dat ik in Port d` Amsterdam was, was er niks Nederlands meer aan, behalve de naam dan….

De Nederlandse eigenaren hebben het van de hand gedaan.

Cafe Klein Holland zou ook niet meer van hun zijn…

De sfeer van Amsterdam was ook weinig meer aan…

Kan natuurlijk aan de avond liggen…. (of aan mij… hihihi)

• Simone

De laatste keer dat ik in Parijs was liep ik langs Klein Holland, het was op een zondag en het café was dicht. Wat me opviel waren de borden van Erdinger Weissbier, dat klinkt meer Duits dan Nederlands, het Grolschbordje viel in het niet en dat er Rugby werd uitgezonden…… ook een beetje onHollands maar meer Frans.

• Merikke

Hallo,

Jeetje, dat klinkt inderdaad niet zoals ik klein holland ken. Dat zou wel jammer zijn. Toen ik voor een tijdje in Parijs zat was dit echt mijn toevluchtsoord als ik het even niet meer zag zitten. Gewoon een lekker nederlands bakkie aan de bar met een nederlands tijdschrift.

Zou eeuwig zonde zijn in mijn optiek.

Nog niemand die zin heeft in een avondje salsa, 6 of 7 juni??

Groetje sMerikke

• Perraudin

Ter aanvulling

Beide cafes zijn al een paar jaar terug door de Nederlandse eigenaren verkocht.

Voor het voetbal kun je evt terecht in Engelse / Ierse pubs

Perraudin

• FR Barcelona

Hallo allen,

Ik ben de week van 16tm20 juni wegens een beurs in Parijs en zou graag een gezellige kroeg vinden om Nederland - Roemenië te kijken, wat zijn naast deze 2 tenten de favoriete plekken voor Nederlandse voetbalsupporters? Wat is een mooie Ierse pub?

Merci!

Maurice

ps. In Barcelona zijn er ondertussen tegen de 10 “ Nederlandse ” kroegen opgericht..

• monique

Bedankt voor deze tip !!

We zitten in parijs van 26 t/m 28 juni. Stel dat Nederland doorgaat naar de volgende ronde, gaan we zeker naar “klein Holland ” toe !

• pol

Samen met een engelse collega, ben ik ook even bij port amsterdam langsgeweest. Het zag er wel leuk hoor, maar de barman sprak allereerst geen engels. Dat is natuurlijk niet erg, maar als je dan alleen franse wedstrijden wil laten zien en het publiek bestond geheel uit fransen. Ook op die avond was het dus geen aanrader. Tenminste als je uitgelaten van het voetbal wil genieten, of eens wat anders wil horen dan frans.

De kroeg bij mij op de hoek is de “frog and rosbif”…veel schermen voor het voetbal, goede sfeer, goed bier en altijd een zeer gevarieerd internationaal gezelschap. daar ga ik het vanavond eens proberen (als de stad verder niet stampensvol is met muziekmakende en dansende meutes).

• piet

waar is bij jouw op de hoek? Wij zijn namelijk ook op zoek naar een kroeg met voetbal voor vanavond.