24-25-26 juli druk ivm tour de france?

• Okko

Wij hebben eergister een paar dagen Parijs geboekt, maar nu kom ik er achter dat deze dagen vlak voor de slotdag van de Tour de France vallen (we arriveren donderdag en vertrekken zaterdagavond). Ik kan me voorstellen dat het iig zaterdag al erg druk is, maar hoe zit dat met de dagen ervoor? Is het aan te raden om om te boeken (week eerder of later)?

We hebben overigens een Campanile hotel in het tiende arrondissement geboekt (232 RUE DU FAUBOURG ST MARTIN), weet iemand of dat een beetje gezellig deel van het arrondissement is om 's avonds te eten en rond te wandelen?

• Peter H.

De Tour de France arriveert pas op zondag en dan is de Champs Elysees gesloten voor verkeer. Verder zul je er weinig van merken. Het hotel ken ik niet. Restaurants en eethuisjes heb je overal, desnoods stap je in de metro naar een buurt waar er nog meer zijn.

• Vonne 4

Je zit vlak bij Gare de L'Est,daar vandaan kan je met de Metro alle kanten op,maar je kan bijvoorbeeld naar Montmartre lopen voor leuke restaurantjes.Ook Gare du Nord is vlakbij,eettentjes te over.Je zit ook vlak bij Canal Saint Martin,daar zitten ook leuke tentjes,inderdaad,overal is wel iets te vinden op eetgebied. Kijk anders even op www.parijsonline.nl, daar staan heel veel handige tips op.

• Okko

Bedankt voor de reacties, we riskeren het dan maar. Hopen dat we zaterdagavond de stad nog een beetje uitkomen (we gaan w.s. met de auto). Ik realiseer me dat er in Parijs duizenden eetgelegheden zijn, maar vroeg me even af of die zich ook een beetje in ons “gebied” bevinden. Ik ga iig even parijsonline.nl raadplegen!

Even nog een tipje, wij gaan dus naar een Campanile hotel, htp://www.campanile.com/en/default.aspx en daar is momenteel een familieaanbieding. Wij betalen in deze periode dus 89 euro voor twee personen, twee nachten (meer nachten is duurder per nacht) Wellicht interessant voor andere parijsgangers?

• Okko

http://www.campanile.com/en/default.aspx moet het uiteraard zijn.

• Vonne 4

Het hotel komt er best goed uit,kijk maar bij www.ReisWijzer.nl ,Campanille Gare Du Nord.Ik wens je heel veel plezier in Parijs.Gr. Yvonne

• Joep

Hallo hallo, bedankt voor de tips van enkele sites.. wij wilden na de tour de france parijs ingaan, en zaten dan in het bijzonder te denken aan maandag of dinsdag.. nou weten we niet of er een nasleep van de tour is qua drukte in hotels en op de straten e.d. heeft iemand hier ideeen over of ervaring mee?

Groetjes,

Joep en Kim