etap hotel ringweg

• suus

Ben ik nog een keer,hoop dat jullie nog niet gek van me worden….

Ok,het wordt dus een etap hotel. Maar… Welke kan ik het beste nemen als ik vanuit nederland met de auto kom en niet het centrum in wil rijden. (dus aan een porte)

Dichtbij een metro,en snel bij alle bezienswaardigheden.

Heb hier al wel gelezen over porte de montreuil,bercy,porte de orleans etc maar ben er niet helemaal uit hoe ver dat van alles ligt.

En er is zoveel keus dat ik het niet meer gevonden krijg.

Hoop dat jullie me nog een keer willen helpen…

dankjewel allemaal

groetjes Suus

p.s. vind het ook allemaal zo spannend,ben er nog nooit geweest!!!

• harris

bij porte de montreuil is een gratis parkeergarage, is een goeie optie als je voor etap kiest. je kunt daar ook je auto neerzetten en dan de metro pakken naar je hotel elders in de stad. bij bercy heb je een geweldig ibis hotel ga ik zelf een aantal maal per jaar naar toe (ibis bercy village) als je op tijd boekt betaal je hier 59 euro per kamer. bij elke port is er een metrohalte en wat maakt het uit of je nu 6 of 8 minuten met de metro moet reizen van je hotel naar het centrum.

gr. h.

• Vonne 4

Ik denk dat jij je niet voor kan stellen hoe snel het met de Metro gaat,jebent zó waar je wezen wilt en ze gaan meestal om de twee minuten.Let alleen heel goed op naar welke kant je moet,dus welke lijn(nummer én kleur)en wat het eindpunt is van je doel! Dan zit je echt zo in het centrum hoor.

• Simone

Hoi Suus,

Ik sluit me helemaal bij Vonne aan (misschien helpt je dat Suus, als meerdere mensen zeggen dat je met de metro echt heel snel in het centrum bent, het is namelijk echt waar ;-)).

Die metrolijn 14 naar Bercy is nog bijzonder ook, zo heb je al meteen 1 bezienswaardigheid te pakken haha. Een metro zonder bestuurder en een keer helemaal voorin gaan zitten is echt een belevenis! Met diezelfde lijn 14 kan het ook bijna niet fout gaan met het instappen/overstappen. Oftewel, mocht je een beetje huiverig zijn voor de metro en aangezien je niet al teveel tijd hebt, denk ik dat Bercy een mooie plek is om te overnachten.

Porte d'Orleans ligt voor mijn gevoel iets verder, maar nog steeds goed bereikbaar met de metro. Lijn 4 is ook niet al te ingewikkeld.

Vanaf Montreuil naar het centrum is iets moeilijker, nog steeds niet superver maar je moet dan wel overstappen. Gezien je beperkte tijd zou ik niet voor deze optie kiezen.

Kijk maar eens op de site van RATP http://www.ratp.info/touristes/index.php?langue=nl&rub=reperer&cat=plan-metro (hier kun je een metrokaart downloaden en de tekst is in het Nederlands)

Groetjes,

Simone

• Vonne 4

Verhip,Simone,dat is waar,die lijn 14 moet ik ook nog doen,hi hi.Staat op m'n plannenlijstje,over drie weken ga ik lekker weer.Bedankt voor de tip!

• harris

inderdaad een hele belevenis die lijn 14. een maal per jaar neem ik iemand uit mijn familie of kennissenkring mee naar parijs (ik zit tot 2010 al volgeboekt) zonder vooraf iets te zeggen laat ik ze altijd instappen bij de eerste deur, ze weten niet wat ze zien of ze denken dat de bestuurder achteraan zit

tip!…. als je dan toch op lijn 14 zit stap dan even uit op het cour st. emillion de roltrap uit de metro brengt je recht op de gezellige terassen daar, een aangename plek voor te lunchen of 's avonds een hapje te gaan eten of zomaar een drankje!

• suus

bedankt allemaal weer!!!

Die bercy village is nu 91 euro dus dat vind ik iets te duur.

Ik zag wel etap porte de bercy. Is dat ook daar?

Ik begrijp dat de metro heel snel is maar had geen idee of dat om 30 minuten afstand gaat of 5. Ik kan me nog heel moeilijk indenken hoe ver die portes van het centrum liggen. Maar het begint nu een beetje te dagen….

Blijf volop lezen hier en wil jullie toch nog even bedanken voor de hulp.

Ik snap best dat er vaak dezelfde vragen worden gesteld of vragen waarvan jullie denken NEE HE!!! Maar ik waardeer het enorm dat jullie toch blijven antwoorden en helpen. Dus iedereen hartelijk dank daarvoor.

Groetjes Suus

• Nikita

Bonjour Suus,

Kijk eens bij Hotels op de Parijspagina.

Zelf ben ik regelmatig bij Hotel Modern du Temple geweest en bij Hotel Tolbiac.

Schone kamers, rond de 50 euro en erg aardige mensen.

Hotel Tolbiac.

De kamers zijn net allemaal gerenoveerd.

Je zit dan wat zuidelijker, wel binnen de Peripherique, nabij Place d'Italie.

Ik zet mijn auto altijd bij de (gratis) parkeergarage bij Porte de Montreuil.

1x overstappen vanaf metro Porte Montreuil naar Tolbiac volgens mij (bij Nation).

Hotel Moderne du Temple.

Hier zit je een beetje in het oosten, net als Porte de Montreuil.

Dit zit wat meer in het centrum.

Ook hier 1x van overstappen van metro Porte Montreuil naar Goncourt.

Hier loop je ook erg mooi, je zit vlak bij het Canal St. Martin. Erg leuk om dit af te lopen.

Veel plezier!!!

• Vonne 4

Goeie tip Harris,gaat meteen in m'n boekje,lijkt me heel gezellig!

En Suus,we geven gráág antwoord hoor,weet je waarom?We praten héél graag over Parijs en zo als je ziet steken we van mekaar nog wat op ook,dus vraag maar hoor.Gr. Yvonne.