knutsel/hobby winkel

• MariekeB

Hallo,

Weet één van jullie of er in Parijs of in de agglomeratie (Ile de France) ook een knutsel/hobbywinkel te vinden is? En zo ja, waar dan en is die makkelijk te vinden. Ik doe aan scrapbooking (cratief inplakken van foto's, kort gezegd) en was benieuwd of er in Frankrijk/Parijs ook andere dingen te vinden zijn dan hier. Het moet dus wel een knutselwinkel met papier zijn en niet met alleen handwerk spul (wol, lapjes, etc.). Een soort Pipoos bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd! Ik weet nog niet of we tijd hebben om er heen te gaan, maar het is altijd leuk om te weten of er uberhaupt iets te vinden is!

Groeten van Marieke

• Simone

Hoi Marieke,

Heb voor je gegoogled en voila:

Le Temple du Scrap

13 rue Ernest Cresson, 75014 Paris,

Metrolijn 4, halte Mouton-Duvernet of metrolijn 6, uitstappen op Denfert-Rochereau en twee straten verder lopen en je bent er.

http://www.photopassion75.com/

FNAC-winkels hebben ook spullen voor scrapbooking en het barst in Parijs van de papeteries, daar zou je ook iets moeten kunnen vinden.

Maar Scraptempel klinkt wel heel geweldig, dus ik zou zeggen ga daarheen. Mijn moeder houdt ook erg van scrapbooking, dus je hebt mij wijzer gemaakt, als ik eens in die buurt ben ga ik vast en zeker ook eens naar deze winkel ;-)

Groetjes,

Simone

• MariekeB

Hoi Simone,

Heb ik jou wijzer gemaakt?? Volgens mij is het eerder andersom! Jij was tenminste zo slim om te googlen, dat had ik zelf kunnen verzinnen.

Ik heb net even die site van Temple du Scrap bezocht. Ziet er goed uit! Nu kijken of ik tijd (en budget) heb om naar die winkel te gaan!

Zit er geen leuke ‘attractie’ in de buurt?? Iets dat we gezien moeten hebben?? Dan kunnen we er per ongeluk expres langs lopen. ;-)

In ieder geval bedankt! Je hebt me fijn verder geholpen!

Groeten van Marieke

P.S. En voor je moeder ook leuk! Als jij weer een keer naar Parijs gaat en wat leuk papier en zo meeneemt, wil zij vast voor je knutselen! :-) Da's een souveniertje waar je dan allebei wat aan hebt! ;-)

• Simone

Je kunt lopen vanaf Jardin du Luxembourg, neem de noorduitgang en loop rechtdoor langs Jardin Marco Polo met de fonteinen. Links op de hoek van Boulevard Montparnasse staat een beroemd restaurant genaamd La Closerie des Lilas. Dan loop je verder over Avenue Denfert Rochereau, je steekt bij het beeld van de leeuw (van Bartholdi die ook het Vrijheidsbeeld heeft gemaakt) de Place d'Enfer over. Je kunt trouwens ook tussentijds een bezoek brengen aan de Catacombes (ben er zelf nooit geweest, maar bijzonder moet het vast en zeker zijn ;-)).

Loop rechtdoor en ga bij de 2e straat rechtsaf, daar vind je de Temple du Scrap. Nadat je je tassen hebt volgeladen ga je daarna rechts richting Cimétiere Montparnasse. Dan kom je bij Tour Montparnasse, je zou naar boven kunnen gaan? Ga daarna de Boulevard Montparnasse in, daar vind je het bekende café la Coupole. Ga daarna Rue Vavin in (aan de overkant van Blvd Montparnasse). Ik lees zojuist ergens dat je in deze straat 2 schitterende papeterieën kunt vinden (l'Art du Papier op nummer 48 en Marie Papier op nummer 26).

En daarna? Pak de metro of loop weer naar Jardin du Luxembourg om te genieten van dit geweldige park!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;-) en het moge duidelijk zijn, genoeg bezienswaardigheden, maar naar mijn mening is alles in Parijs een bezienswaardigheid, mits je maar je open open houdt haha.

Veel plezier en voor wat betreft het souvenir, mijn moeder is al bezig om mijn hele leven in een scrapbook vast te leggen, dus ik zorg af en toe voor wat leuke scrapbookspullen.

Groetjes,

Simone

• Poulbot

je moet eens kijken in een van de Eclat de Verre zaken

of bij het Cour StEmilion winkelcentrum, daar hebben ze ook een prachtige zaak

• Caroline

Simone, bedankt voor je tips !!!

Ik ga donderdag naar Parijs en ga zeker je route volgen naar de scrapwinkel, wat heb je het ontzettend leuk uitgelegd, mijn complimenten !!!