Je kunt lopen vanaf Jardin du Luxembourg, neem de noorduitgang en loop rechtdoor langs Jardin Marco Polo met de fonteinen. Links op de hoek van Boulevard Montparnasse staat een beroemd restaurant genaamd La Closerie des Lilas. Dan loop je verder over Avenue Denfert Rochereau, je steekt bij het beeld van de leeuw (van Bartholdi die ook het Vrijheidsbeeld heeft gemaakt) de Place d'Enfer over. Je kunt trouwens ook tussentijds een bezoek brengen aan de Catacombes (ben er zelf nooit geweest, maar bijzonder moet het vast en zeker zijn ;-)).
Loop rechtdoor en ga bij de 2e straat rechtsaf, daar vind je de Temple du Scrap. Nadat je je tassen hebt volgeladen ga je daarna rechts richting Cimétiere Montparnasse. Dan kom je bij Tour Montparnasse, je zou naar boven kunnen gaan? Ga daarna de Boulevard Montparnasse in, daar vind je het bekende café la Coupole. Ga daarna Rue Vavin in (aan de overkant van Blvd Montparnasse). Ik lees zojuist ergens dat je in deze straat 2 schitterende papeterieën kunt vinden (l'Art du Papier op nummer 48 en Marie Papier op nummer 26).
En daarna? Pak de metro of loop weer naar Jardin du Luxembourg om te genieten van dit geweldige park!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;-) en het moge duidelijk zijn, genoeg bezienswaardigheden, maar naar mijn mening is alles in Parijs een bezienswaardigheid, mits je maar je open open houdt haha.
Veel plezier en voor wat betreft het souvenir, mijn moeder is al bezig om mijn hele leven in een scrapbook vast te leggen, dus ik zorg af en toe voor wat leuke scrapbookspullen.
Groetjes,
Simone