rustig in Parijs

• Lex

Ik heb begrepen dat als de Parijzenaars vakantie hebben er weinig in de stad te beleven is, kan iemand mij vertellen wanneer dat is??

• Simone

In augustus, dan hebben alle Fransen vakantie en vertrekken de Parijzenaars naar elders.

• Peter H.

Het is in augustus inderdaad wat rustiger in Parijs dan normaal, maar niet bepaald uitgestorven. Niet alle Fransen gaan weg. Bovendien zijn er dan meer toeristen dan normaal en heb je heerlijk terrasweer. Alle attracties zijn er nog en ook open. Is een prachtige maand om er heen te gaan.

• Simone

precies, dus Lex wat versta jij onder ‘niets te beleven’?

• Lex

Ik had geen idee.

Toen ik tegen iemand zei een paar dagen naar Parijs te willen werd mij afgeraden om de 2e helft van juli en begin augustus te gaan omdat het er dan “rustig” zou zijn.

Heb ondertussen een weekend geboekt van 12 t/m 15 juli.

• Simone

Ook mooi, dan ben je er de 14e juli :-).

Als je het tegenovergestelde van rustig wilt, namelijk mensenmassa's dan moet je echt naar de Eiffeltoren voor het vuurwerk. Hou wel rekening met overvolle metro's. Ik heb vorig jaar een filmpje gemaakt

http://simones.web-log.nl/simones/2007/07/le_quatorze_jui.html

• Marthe

Inmiddels kent ook Frankrijk vakantiespreiding, maar traditioneel is augustus de vakantiemaand voor de Parijzenaars. Ik ging dan juist altijd naar Parijs! En nu ik hier woon is het ook mijn favoriete maand! Het verkeer is een stuk rustiger, dus minder luchtvervuiling, je kunt heerlijk fietsen(Velib!) en ook in het openbaar vervoer is het rustiger. Er zijn flink wat restaurants en winkels gesloten, maar geloof me, er blijven er nog genoeg over!