metro of bus?

• vlockie

Heel waarschijnlijk gaan wij overnachten in het Saint Dominique hotel vlakbij de eiffeltoren. We gaan met de Thalys en eindigen bij station Gare de Nord.

Nu vragen wij ons af hoe we het beste naar ons hotel kunnen reizen vanaf het station want volgens mij ligt het aan de andere kant van de stad.

Kent iemand dit hotel? Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet

• Vonne 4

De Thalys eindigd áltijd bij Gare du Nord hoor,het is een kopstation.

Je hotel lijkt me leuk,heb het even opgezocht,ziet er gezellig uit en natuurlijk in een leuke buurt.De Metro gaat veel sneller dan de bus.Je moet dan van Gare du Nord lijn 5 nemen,(richting Place d'Italie)overstappen bij halte Republique op lijn 8(richting Ballard),je moet er dan uit bij halte Invalides,daar is je hotel 500 mtr. vandaan.Altijd goed opletten welke kant(eindstation)je de Metro moet hebben ,anders ga je de verkeerde kant op en dat is zonde van je tijd.Veel plezier in Parijs!Yvonne

• vlockie

Ok dank je wel Yvonne, ben heel blij met de info want het is voor mij de eerste

keer naar Parijs en dus even zoeken naar alles.

Heb al een boekje met plattegrond gekocht dus we gaan in ieder geval goed voorbereidt heen'.

Zo te lezen ben jij er al vaker geweest!!!

• vlockie

Yvonne,

Ik heb gehoord dat je het beste een metrokaart voor meerdere dagen kan nemen.

Klopt dit?

Gr

• Vonne 4

Ja,dat kan je wel zeggen Vlockie,ik ga morgen voor de veertiende keer,ik ben helemaal gek van Parijs,en sleep iedereen mee die ik zo gek krijg,morgen met de vriendin waarmee ik er ook de eerste keer was(met ons werk),en daarna nog vaak,die is nét zo gek als ik van Parijs,we gaan genieten.Maar ik heb het ook allemaal moeten leren hoor,het komt vanzelf.Je moet goed op je kaart van de Metro kijken waar je heen wil,dan is het ideaal,maar ook lekker lopen hoor,dan zie natuurlijk nog het meest.Geniet maar fijn en laat maar horen hoe het was. Gr. Yvonne

• Vonne 4

Ik neem altijd een Carnet,dat zijn 10 kaartjes,is goedkoper dan los,(rond 11 euro)dan kunnen we met z'n tweeën 5 keer met de Metro,dat is voor ons meestal genoeg.Je kaartje blijft geldig zolang je onder de grond blijft,dus het maakt niet uit hoe lang je er in zit of hoe vaak je overstapt ,als je maar niet naar buiten gaat ,dan moet je opnieuw stempelen.

• vlockie

TJee je bent echt vaak geweest!

Nou heel veel plezier daar he!

Lekker genieten, het weer doe gelukkig ook mee.

Gr

• Vonne 4

Ga ik zeker doen hoor,inderdaad,mooi weer is dubbel fijn,doei!

• Els

Hoeveel een ticket kost, welke kaart je het best kan kopen, hoe de metro werkt, dat kun je bekijken op www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html.

• Simone

voor mij ook nog steeds de goedkoopste manier hoor, je gebruikt de metro om jezelf snel van punt a naar b te brengen en voor de rest moet je vooral boven blijven, zoek een gebied met dingen die je wilt zien, loop daar lekker rond en ga pas weer onder de grond als je naar huis wilt ;-)