Hoe met de metro>?

• zeshkanja

Een goedenmiddag,

Wij gaan over drie weken naar Parijs voor de eerste keer met openbaar vervoer, de Thalys heen en terug en dan hebben we een openbaar vervoersbewijs voor een paar dagen erbij genomen voor het gemak voor in Parijs zelf, drie sterren.

Nu is me bekend dat we bij Parijs nord uitstappen als eindbestemming, maar we moeten naar het metro station komen van malakoff ( iets eerder moeten we uitstappen )… Is er Iemand die me kan vertellen welke metro lijn we moeten nemen vanuit Parijs Nord en of en waar we moeten overstappen>>??!!

We hebben wel een plattegrond van de metro, maar moet toch zeggen dat die wat onduidelijk is om echt de juiste keuze te maken. ( is er evt een metro plattengrond online aanwezig die wel duidelijk is? )

Anders zou ik graag van iemand vernemen hoe we het beste kunnen reizen..

Alvast bedankt voor de moeite en antwoorden voor de personen die reageren.

• Simone

Goedenmiddag terug,

Waar moet je precies naartoe vanaf Gare du Nord? Naar Malakoff of in de buurt van?

onlineplattegrond (zie site van ratp met zelfs tekst in het Nederlands):

http://www.ratp.info/orienter/f_plan.php?nompdf=metro&loc=reseaux&fm=pdf

groetjes,

Simone

• Els

Hoe je met de metro reist staat op www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html. Vanaf Gare du Nord neem je metrolijn 13, richting Châtillon Montrouge. Je stapt uit bij het metrostation waar je moet zijn. Op de plattegrond, maar ook in de metro hangen kaarten met alle stations van de lijn.

• zeshkanja

Alle twee al bedankt voor het meedenken en de links…

We moeten zijn bij malakoff-plateau de vanves, dat is dus het metro station waar we eruit moeten. maar tot nu toe heb ik nog geen één lijns verbinding gezien. tis toch twee a drie keer overstappen…… Heb ik dat nou goed gezien dan??

Bedankt !

• Simone

Als ik het goed zie op het kaartje van ratp dan kun je vanaf Gare du Nord met lijn 4 naar Montparnasse Bienvenue en daar overstappen op lijn 13.

Je kunt ook met lijn 4 naar Porte d'Orleans, daar zou je over kunnen stappen op de tramlijn 3 naar Porte de Vanves maar dan ben je nog niet op Malakoff.

Dus ja, je hebt het goed gezien ;-), ik heb nog gekeken of er een bus gaat, de busverbindingen zijn uitstekend maar ik word nooit echt wijs van die plattegronden.

• Els

De eerste suggestie van Simone is de handigste, je hoeft maar een keer over te stappen. Dus met metrolijn 4 naar Montparnasse-Bienvenuë (richting Porte d'Orleans). Daar overstappen op lijn 13 naar Malakoff - Plateau de Vanves (richting Chatillon Montrouge). De rit van Gare du Nord naar Malakoff duurt alles bij elkaar ongeveer 40 minuten.

• zeshkanja

Simone, en Els,

Bedankt voor jullie meedenken, dit maakt onze reis een stuk relaxter :D, dan dat je daarzo staat en verkeerd opstapt en alsnog met bagage en al moet gaan zoeken welke richting je opmoet…

Fijne vakantie voor als jullie ook nog ergens heen gaan.

Groetjes.

• Simone

graag gedaan en veel plezier.

Oui oui, er komt een vakantie aan in september, Samos, maar daarvoor (in augustus) nog een lang weekend Parijs ;-)

• Perraudin

Zeshkanja

Visual it heeft voor mobiele telefoons/pda's/smartphones een fantastisch programma'tje op de markt. Tube 2. Met stads en metroplattegrond van o.a. Parijs

http://www.visualit.co.uk/

De metroplategrond is ook nog eens interactief. Dus je typt in wat begin en eindpunt is en het programa toont je de route en overstap punten!

• Simone

He jakkes Perraudin, het is toch juist leuk om zelf met je metroplattegrond te puzzelen? ;-)