Van Maisons-Lafitte naar Parijs

• Sylvia

Hallo,

Eindelijk is het weer zover, na een jaar niet te zijn geweest eindelijk weer naar Parijs. Volgende week donderdag zijn wij er weer.

Even de volgende vraag: Voorheen maakten wij gebruik van de Carte Mobilis, kids vonden de metro geweldig, nu zonder kids, willen we een carnet kopen van tickets t+, we zijn niet te beroerd om te lopen, en zo zie je veel meer.

Maar kan ik hiermee van Maisons-Lafitte in Parijs komen of moet ik dan eerst een retourtje naar Parijs nemen.

Dit zal ook wel niet zo duur zijn,(denk ik) maar ik kom er niet helemaal uit.

Heb ook al op de site van RATP gekeken en op Parisonline.

Ook kun je nu met je ticket T+ een boot over de Seine nemen ?

Alvast bedankt voor de info

Sylvia

• Els

Sylvia,

Met een gewoon ticket t+ kun je niet van Maisons Lafitte naar Parijs. Je moet op het station van de RER-A een apart kaartje kopen, dat 3,60 kost. Binnen Parijs kun je dan je gewone ticket t+ weer gebruiken.

Je kunt met een ticket t+ niet op de Voguéo (als je die boot bedoelt), wel met een abonnement (bijv. Carte Orange). Je moet een los kaartje kopen dat 3 euro kost. Ik weet niet hoe lang je in Parijs bent, maar als er je tussen 5-7 dagen bent, is een Carte Orange handig. Zie www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html voor veel informatie over Parijs en het openbaar vervoer.

Wil je met de Batobus, dan kun je geen ticket of abonnement van het openbaar vervoer gebruiken. De Batobus kost 12 euro voor 1 dag.

• Parijsalacarte

Allemaal e vinden op

www.parijsalacarte.nl

• Anja

Hoi ,

Wij gaan op 16-08 naar maison laffitte (voor de eerste keer naar parijs) Kun je mij vertellen hoe ik daar kom en wat het goedkoopste is (kaarten) wij zijn van plan 2 a 3 dagen (niet aanelkaar) naar Parijs te gaan.

• Sylvia

Hallo Anja,

Op de volgende pagina vind je een route beschrijving voor als je met de auto naar Maison Laffite gaat. Wij gaan met de auto naar de camping en daarvandaan is het met de metro super simpel om in Parijs te komen.

http://www.campint.com

Volgens mij is een Carte Mobilis de goedkoopste en makkelijkste oplossing om in Parijs te komen en daar gebruik te maken van de Metro.

Je koopt een Carte Mobilis voor 1 dag, kosten ong. 9,30 euro.

Sylvia

• Anja

Hoi,

Bedankt

Ik lees overal over Paris visite pas

Kan je met de mobilis pas vanaf de camping naar Parijs?

Kan je met mobilis ook in Parijs zelf met de bus,metro of rar o.d?

Als dat zo is is het een stuk voordeliger dan die Paris visite pas.

Ik hoor wel van je als je het weet

Alvast bedankt.

• Sylvia

Hoi Anja,

Je kunt met de mobilis pas inderdaad vanaf de camping naar Parijs, ook in Parijs kun je hem de hele dag gebruiken voor het openbaar vervoer, in ieder geval de metro en RER, bus gebruik ik zelf niet in Parijs, maar dacht dat dat ook kon. Zelfs voor de funiculaire (de lift die je boven bij Montmartre brengt) kun je de Mobilis gebruiken.

Paris Visite is inderdaad een stuk duurder, dit komt omdat je dan nog kortingen krijgt bij diverse musea ed. Echter ook al bezoek je een keer een museum of iets dergelijks dan nog is de Carte Mobilis een stuk goedkoper.

Sylvia