wat is de leuk in de stad parijs met kinderen ( van 3 en 7)?
Hallo Mildred,
Tja, wat is leuk om met kinderen te doen…. ik denk dat dat ook voor een groot gedeelte van je zelf afhangt, waar hou je zelf van, wat wil je zelf doen en zien.
Wij gaan volgende week richting Parijs met onze dan net precies 4-jarige dochter. We gaan in ieder geval naar de Eifeltoren. Verder zullen Notre Dame, Sacre Coeur ('s avonds) en waarschijnlijk een boottocht op het programma staan. En ik wil zelf eigenlijk ook nog naar Musée d'Orsay.
Er zijn genoeg parken in Parijs, dus daar zal ze uit kunnen razen. Ook zijn er diverse dierentuinen in Parijs zelf en in de omgeving ook.
Wat ik zelf als kind leuk vond, waren de fonteinen vlakbij het Centre Pompidou, ik weet alleen niet zeker of die er nog zijn. Overigens was ik toen ouder. Ook leuk vond ik om boven op de Arc de Triomph te staan en al het verkeer in 8 rijen dik om je heen te zien rijden.
Als het warm is, gaan veel kinderen poedelen in de fontein tegenover de Eifeltoren, aan de andere kant van de Seine.
Misschien is het handig om een reisgidsje aan te schaffen, hier staan meestal ook tips voor kinderen in. Verder staan er op diverse sites voor/over Parijs ook genoeg tips. Kijk hoeveel tijd je hebt en wat je gezien wil hebben. Als je momenten in ruimt dat de kinderen uit kunnen razen, ullen ze zich wel vermaken. Veel dingen zullen wel tot de verbeelding spreken, bijv. de Notre Dame, bekend van de klokkenluider. Ook leuk kan Les Egouts zijn, oftewel het museum over de riolen van Parijs (ben ik zelf nog nooit geweest).
Nou misschien heb je zo wat tips gekregen. Wellicht handig om op te schrijven wat je wilt doen en dan een balans zien te vinden tussen wat leuk is voor het hele gezin, leuk is voor de kinderen en leul is voor de ouders.
Veel plezier in ieder geval.
Groeten van Marieke
P.S. En vanuit Parijs ben je zo in Disneyland, dat is zeker leuk voor de kinderen! :-)
Met kleine kinderen zul je veel plezier beleven in de parken: Luxembourg, Parc de la Villette, de jardin des Enfants bij de Hallen. Verder is er een poppenmuseum en een kermis- en goochelmuseum. En een boottochtje is ook een aanrader. Kijk ook bij de dagmenu's op www.parijsalacarte.nl/dagmenus.html. Daar staan o.a. vijf dagmenu's die leuk zijn voor kinderen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?