Carnet/Mobilis/Paris Visité

• Willeke

Hallo,

Ik ga vrijdag voor 4 dagen naar Parijs en zondag een dagje Disneyland!

Ik ben nog nooit in Parijs geweest en vind het dus erg lastig hoe vaak ik met de metro zal gaan reizen. Als het te bewandelen is, ga ik dat zeker doen, zodat ik meer zie van Parijs onderweg. Ik zal naar de meestbezochte bezienswaardigheden gaan (eiffeltoren, montparnasse, montmartre, sacre coeur, champs-elysées enz.) Het hotel bevindt zich bij Gare du Nord.

Wat raden jullie mij aan?

Een carnet, een mobilis of een Paris Visite (2 dagen, dan eurodisney en dan nog een dag parijs)

Ik vind het erg moeilijk om te beslissen

Bij voorbaat dank,

Willeke

• Simone

Een beetje slap antwoord maar als je een zoekopdracht uitvoert op dit forum moet je bij het juiste antwoord komen.

Ik kan je niets vertellen over mobilis en Paris Visite. Voor ons is een carnet altijd de beste manier (door het vele wandelen, maar wandelen naar Eurodisney lijkt me iets te ver ;-)).

• Sylvia

Als je naar disneyland parijs gaat zou ik een carte mobilis kopen, deze kun je per dag kopen.

Paris Visite is een stuk duurder, je krijgt daar wel korting mee bij de bezienswaardigheden. Maar meestal is het nog goedkoper om een carte mobilis te kopen en een gewoon entree-ticket.

Als je in Parijs zelf blijft zou ik een carnet nemen.

Veel plezier, zit er zelf ook rond die tijd.