Vegetarisch eten mogelijk in Parijs?

• Frie Smit

Hallo allemaal, mijn man en ik gaan ook een 5-tal dagen naar Parijs.Wie kent restaurantjes waar men gewoon; maar ook vegetarisch (geen dieren) kan eten? Wij logeren in de buurt van Gare du Nord/ l 'Ést. Ik heb gelezen dat daar wel Indische en Oosterse eettentjes zijn, maar dat vind ik dan weer te pikant en lust het niet graag. Dus een lekker Italiaans of Grieks restaurantje gezocht! Wie kan me helpen? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes van Frie

• Marthe

Hoi Frie,

Ik woon nu 4 jaar in Parijs en eerlijk gezegd zou ik het echt niet weten, de vegetarische keuken is in heel Frankrijk een ondergeschoven kindje. Veel verder dan omelet-frites of tomaat-mozarella komen ze vaak niet. Ik ken uit persoonlijke ervaring die Indiase tentjes achter het gare du Nord, en je kunt er ook niet-pikant eten, is een kwestie van vragen wat er niet pikant is. In ieder geval kun je er goed vegetarisch eten. Eet je ook geen vis? Want dat is meestal wel goed te vinden in de Franse restaurants. En in deze tijd van het jaar zijn ook de maaltijdsalades een aanrader. Fijne dagen in Parijs!

• Frie Smit

Hoi Marthe, dat is geen goed nieuws! Mijn man is vegetarier en eet geen dieren; dus ook geen vis: best lastig als je op reis gaat! Gewoonlijk boek ik dan ook HP of AI ; aan buffetten is er wel altijd iets van zijn gading. Maar bij een stedentrip neem je natuurlijk alleen hotel + ontbijt en moeten we zelf op zoek naar een restaurantje, maar dat vergt natuurlijk heel veel tijd! We zoeken dus Italiaanse of Griekse restaurantjes, daar vinden we gewoonlijk wel iets wat ons allebei bevalt; ze hoeven niet perse aan de Gare du Nord of l'Est te liggen; als we maar iets vinden! Dus als je adresjes hebt van Griekse en Italiaanse restaurantjes zijn we al aardig op weg! Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes van Frie

• Perraudin

Bonjour Frie

Ik heb goed nieuws ! Er zijn wel verschillende mogelijkheden .

Hieronder wat tips in het buurtje achter het Pantheon.

Om te beginnen http://www.anada5saveurs.com/ 5 saveur zit vlak achter place Contrescarpe (Het pleintje tussen de Descartes en de Mouffetard)

Als alternatief kun je ook Indiase restaurants:proberen Op het begin van de Rue Descartes (achter Pantheon) zit er een met een vegetarische Thalischotel voor nog geen 10 euro.

Op te Rue Mouffetard vind je verschillende kaasfondue restaurants.

In een de 2 zijstraatjes van PLace Conterscape (Thouin of Blanville) zit een Libanese afhaal + een goed libanees restaurant. Met veel vegetarische mogelijkheden

Dan als laatste …niet in die buurt: Maar wel o.k. De Marais Rue des Rosiers zitten verschillen joodse falafel eethuisjes. Onder andere restaurant Chez Marianne.

Ik denk dat je hier wel mee uit devoeten kan ;-))

Perraudin

parijsonline.nl

• Frie Smit

Hallo Perraudin,hier kan ik inderdaad wat mee! Bedankt alvast! In Nedarland kan je bij de meeste Kebabzaken ook gewoonlijk Falafel krijgen; is dat in Parijs ook zo, of moet je daarvoor naar de Joodse buurt, waar jij over schrijft?, Ik ben met jouw tips al aardig op weg, maar zoek toch nog steeds de Italiaanse en Griekse restaurantjes, gewoonlijk heeft de Italiaan toch wel een pizza Margherita ( alleen tomaat en kaas) en bij de Griek hebben ze vast ook een groenten-ovenschotel;dus als je daar nog adresjes van moest vinden? Verder nog een zeer belangerijke vraag: mag je in Frankrijk met een auto met LPG in een ondergrondse garage parkeren? Voor ons komt het natuurlijk goedkoper uit om met de wagen op LPG naar Parijs te komen!

• harris

frie,

in de rue de la huchette heb je diverse griekse restaurantjes. in deze buurt met zijn kleine steegjes (rue de la harpe rue st. severin) weemelt het van de restaurantjes niet alleen grieks maar ook italiaans, indisch, etc.. hier zal best iets van je gading bij zijn. het is er wel erg touristisch en het wemelt hier van de proppers die je naar binnen willen lokken

persoonlijk gaan wij er nooit eten, dus ik kan je niet vertellen of het ook lekker is maar wij lopen er elke keer s'avonds wel doorheen voor de gezelligheid, als we in parijs zijn. je vindt deze buurt als je van de notre dame naar de boulevard de st. michel loopt en dan de eerste straat links neemt.

oveigens in elk frans restaurant(je) kun je natuurlijk ook een heerlijke maaltijdsalade nemen!

bon appetit,

h.

• Frie Smit

Hoi Harris, het klinkt hoe langer hoe beter; ik begin er erg veel zin in te krijgen! Bedankt voor de tips! Iemand nog een reactie op mijn vraag of je met LPG ( GPL in Frankrijk) mag parkeren in ondergrondse garages?

• Perraudin

Frie

Op de Vincipark site vond ik dit

Accès aux véhicules GPL avec soupape

Toutes les voitures fonctionnant au GPL sont bien venues chez VINCI Park, sous réserve d’être munies de la soupape de sécurité réglementaire.

http://www.vincipark.com/vincipark.nsf/fr/listeparcsservices.htm?openagent&vehiculesgpl.htm

Kortom, geen probleem

Perraudin

• Perraudin

Frie

Op de Vincipark site vond ik dit

Accès aux véhicules GPL avec soupape

Toutes les voitures fonctionnant au GPL sont bien venues chez VINCI Park, sous réserve d’être munies de la soupape de sécurité réglementaire.

http://www.vincipark.com/vincipark.nsf/fr/listeparcsservices.htm?openagent&vehiculesgpl.htm

Kortom, geen probleem

Perraudin

• Perraudin

oh en die Italianen en Grieken vind je bij bosjes in Quartier Latin. Rondom Place St Michel. Loop vanaf daar de Rue de la Harpe in en het kan niet missen :-) Pizza Pino direct aan je rechterhand. Op Place St Michel de wereldberoemde Pizza Marzano…… je kijkt uit op de Notre Dame !

n.b. in de door mij eerder genoemde Rue Descartes zitten ook een paar goede Italianen