nationale feestdag

• alize

Hallo,

Wij hebben een paar dagen Parijs geboekt en komen aan op 15 augustus. Nu las ik ergens dat dit een nationale feestdag is in Frankrijk.

Kan iemand me vertellen of er op deze dag dan veel gesloten qua bezienswaardigheden, restaurants e.d.

Wie heeft het antwoord??

• Marthe

DE nationale feestdag was 14 juli. Heb net in mijn Franse agenda gekeken, en het enige dat ik kan vinden is Maria Hemelvaart, inderdaad een vrije dag in Frankrijk. Bakker en slager zijn ongetwijfeld ‘s morgens open, evenals de “toersitische” winkels. Verder is het vaak een kwestie van wat de winkelier zelf beslist. Grote warenhuizen zoals Lafayette zijn op dit soort dagen wel gesloten. Supermarkten zijn meestal op dits oort dagen gesloten of alleen ’s morgens open.

• Marthe

Restaurants zullen meestal niet gesloten zijn op dit soort dagen, wel is er in augustus altijd een aantal restaurants gesloten vanwege de zomervakantie. “Parijs” gaat traditioneel in augustus op vakantie. Toeristische atrracties zijn altijd open, en wat betreft de horeca, er is zoveel dat je altijd iets naar je zin zult vinden.