openbaar vervoer vraagje

• Okko

Wilde even kijken of ik het goed doe:

Wij gaan donderdag voor 3 dagen naar Parijs. In die 3 dagen zullen we zo tussen de 10-15 keer de metro gebruiken (per persoon). 15 keer T+ticket kost 19,40 (5x1,60 en 1x tienrittenkaart voor 11,40). Paris Visite kost 19 euro voor 3 dagen, dus goedkoper (we reizen alleen binnen zone 1-3). Ergo, het wordt Paris Visite want dan kun je onbeperkt met de diverse metro's + RER, en krijg je nog korting op Tour Montparnasse en Opera Garnier ook. Klopt mijn redenering of zijn er nog andere ov-opties?

Vast bedankt voor het meedenken!

• Vonne 4

Waarom zoveel de Metro?De afstanden die je in de Metro loopt(én trappen)kan je ,als je het uitkient “boven”ook lopen hoor ,en dan heb je weer een kaartje uitgespaart,even goed op de kaart kijken wat je wil zien en wat dicht bij elkaar ligt,dan heb je minder metrokaartjes nodig.Ik koop altijd een Carnet,daar kunnen we met z'n tweeën mee toe voor drie dagen.Veel plezier in Parijs!

• Okko

We hebben maar 2 hele dagen (1 middag, hele dag, 1 ochtend) en mijn ervaring is dat je rond de diverse bezienswaardigheden altijd al flink wat loopt, dat je sowieso na 1 dag al zere voeten hebt… :D

De dingen die we willen zien liggen in sommige gevallen nogal ver uit elkaar, en daar naartoe lopen zou echt een flinke aanslag op de toch al korte tijd zijn. Ik realiseer me dat alleen rondlopen en rondkijken ook al ontzettend leuk kan zijn, maar dat hebben we in sommige delen ook al ingepland dus daar komen we evengoed wel aan toe.

• Simone

Ben dan toch benieuwd welke bezienswaardigheden je wilt gaan bekijken….

Tour Montparnasse en l'Opéra in ieder geval, daarbij dan zeker ook de Sacré Coeur en de Eiffeltoren?

• Okko

Dit is ons “schema” (puur als leidraad, is geen vast gegeven hoor :D)

- Donderdagmiddag vanaf hotel (metro Louis Blanc) naar LaFayette winkelcentrum.

- Hierna naar Opera Garnier.

- Metro naar Montmartre, Montmartre, Sacre Coeur bekijken.

- Metro Anvers naar Pont Marie voor een wandeling langs de Seine.

- Terug met de metro vanaf Chatelet naar Louis Blanc, hotel.

Vrijdag

- Het Louvre. Louvre, wandeling door de Tuilleriën.

- ’s Middags Ile de la Cité : St. Chapelle, Notre Dame.

- Daarna door naar L’Institut de Monde Arabe. Eten in Montparnasse

- ’s Avonds naar Eiffeltoren. Trocadero/Champ de Mars

- Terug met de metro naar het hotel

Zaterdagochtend

- Vanaf het hotel naar Parc Andre Citroen voor een ballonvaart.

- Door naar Tour de Montparnasse

- Lunchen op Place des Vosges.

- Terug naar het hotel

Zoiets wordt het, nog suggesties? :)

• Els

Het lijkt mij een prima schema, niet te vol.

Veel plezier!