hotel zoeken

• johan

allo allo ls.

weet iemand ook een redelijk goedkoop hotel, waar ik NIET met een credit kaart gegevens op de proppen moet komen? want die heb ik niet.

om dat nu aan te schaffen voor die paar dagen….

het schijnt dat je zonder credit kaart, niet kunt boeken , ivm de afsluit kosten.

wie o wie kan mij verder helpen?

bvd

johan

• Marthe

Ik werk in een hotel en geef je eerlijk gezegd weinig kans in Parijs om een hotel te vinden dat je zonder creditcard accepteert. En zo'n ding is toch niet voor een paar dagen, dat is toch altijd makkelijk? Als je een Velib fiets wilt huren in Parijs heb je er ook bijvoorbeeld ook één nodig.

• Judy

Hoe zit het dan als je via internet een hotel hebt geboekt.???

Wij hebben dat nl gedaan gewoon via een reisbureau en bij hun betaald, komen we dan ook nog voor verrassingen te staan als we eenmaal in Parijs zijn?

Hebben een hotel ( logee&ontbijt ) en verders reizen we via ons zelf geboekte Thalys….

Alvast bedankt voor de extra inf.

Groetjes.

• Marthe

Nee, geen probleem want in jouw geval is de reservering al betaald bij het reisburo en heb je als het goed is een voucher gekregen om je hotel mee te betalen. Het gaat om het rechtstreeks reserveren bij een hotel in Parijs, dat is vrijwel onmogelijk zonder creditcard. Je kunt vragen of er in je kennisenkring iemand is wiens creditcard nummer je mag gebruiken voor de reservering en dan gewoon in het hotel contant betalen, maar dat creditcardnummer is nodig om de reservering te garanderen, als je niet komt opdagen haalt men het bedrag dat gelijk is aan de de prijs van 1 nacht van die creditcard af.

• Simone

voor wat betreft de Vélib en de creditcard, volgens mij hebben wij in Nederland nog lang niet allemaal een creditcard met een chippie………

• Peter H.

Gewoon lid worden van de ANWB, dan krijg je voor het eerste jaar gratis een Visa card. Ben je al lid, gewoon die card aanvragen. Zonder CC kun je bijna niet meer reizen. En wat maken de kosten, een paar tientjes per jaar, uit op al je kosten en reizen.

• Nikita

mij is het eigenlijk altijd nog gelukt.

Zowel hotel als apartment.

Uitgeled dat ik geen creditcard heb, maar dat ik bereid ben aanbetaling via banktransfer te doen.

Dat is maar 1x nodig geweest.

Onder kopje hotels staan Moderne du Temple en Tolbiac.

Verder nog Square Caulincourt (ofzo, staat onder Jeugdherberg, maar hebben ook 2 pers. kamers en mensen van 80 te logeren.)

Creditcard nu wel aangevraagd. Heeeeeeerlijk die Velib!

Nikita