Helaas is het mij nu ook een keer overkomen, ik ben gerold. Hoogstwaarschijnlijk bij de metropoortjes op Trocadero.
Het ging heel tricky, mijn vriend liep voor mij het poortje in en ineens drong er iemand voor. Hij wilde wel met mijn vriend mee“lopen”, maar niet door over de tourniquets heen te springen en dan mee het poortje door, nee, hij wilde met zijn tweeën door de tourniquets… Dat kan natuurlijk niet, dus hij moest achteruit, en ik ook. Waarschijnlijk stond zijn handlanger achter mij en heeft toen ik tegen hem aan liep mijn portomonnee uit mijn tas gejat (het was 's avonds dus ik had een gewone schoudertas om, had ik nou maar mijn rugzak meegenomen… )
Alles weg, € 120,- cash, creditcard, bankpassen, rijbewijs… Ik kwam er pas de volgende ochtend achter dus meteen alles geblokkeerd, gelukkig was er niets afgeschreven. Maar nu begint de ellende natuurlijk pas, alles opnieuw aanvragen. Kost een hoop tijd, geld en frustratie.
Dus bij deze nog maar even een waarschuwing. De volgende keer neem ik iig geen gewone handtas meer mee!