Hallo Jan,
Wij hebben 2 weken geleden ook de Mobilis gebruikt (vanaf Disneyland). Als je naar binnen wilt steek je het kaartje in de opening (meestal rechts van het poortje). Na controle komt het er weer uit, je pakt je keertje en gaat door het poortje. Dit geldt elke keer als je de metro in gaat. Bij de RER doe je dit bij ook zo, alleen moet je dan bij het naar buiten gaan weer je kaartje in de gleuf steken. Bij het naar buiten gaan van de metro hoeft dit niet! Bij het wisselen van RER naar metro weer wel.
Maak je van te voren niet druk, als je eenmaal voor het poortje staat, wijst het eigenlijk vanzelf.
Ik weet niet of je met een buggy en/of kinderwagen Parijs in wil. Hou er dan rekening mee dat de poortjes erg smal zijn en je kans hebt dat je er niet altijd gemakkelijk door heen komt. Een buggy gaat handiger. Ik vraag me af hoe de Parijzenaars dat zelf doen met hun baby/kind. O, ja, er zijn ook weinig roltrappen of liften, of wij hebben ze niet gevonden…. Het was in ieder geval vaak klimmen met de buggy…
Veel plezier in ieder geval!
Groeten van Marieke