Vervoer in parijs

• Klaas Ring

Ik heb een vraag over het vervoer in Parijs.

We gaan in oktober naar Parijs en zitten dat in het Hotel Kyraid La Villette.

We hebben twee kinderen bij ons (6 jaar en 6 maanden) en de laatste zit dan nog in de kinderwagen.

Hoe kan ik dan het beste naar de atracties als de eiffeltoren gaan,met de metro of met de taxi.

Groetjes Klaas

• Leny

De metro, iedereen in Parijs verplaast zich met de metro. Het is snel, handig en goedkoop.

Op iedere hoek van de straat is wel een metrostation.

Er rijden trouwens ook genoeg bussen dus dat zou ook een optie kunnen zijn

• Klaas Ring

Ik zit wel te denken aan de metro maar hoe gaat dat met een kinderwagen.Is dit mogelijk en is dit te doen.

Groetjes Klaas

• Els

Het is niet eenvoudig om met de metro te reizen als je een kinderwagen bij je hebt. Een opvouwbare buggy is nog te doen, een grotere wagen wordt moeilijk. Als je een buggy hebt kan een van jullie de baby dragen en de ander de buggy.

Je komt makkelijk met een kinderwagen de metrotrein in, maar voor je op het perron bent moet je toch vaak een paar trappen op of af. En om van La Villette naar de Eiffeltoren te komen met de metro moet je ook nog een keer overstappen.

Gemakkelijker is natuurlijk een taxi, maar ook een stuk duurder. Nog een mogelijkheid is de bus. De meeste bussen hebben een lage instap. Vraag in je hotel welke bus je naar een bezienswaardigheid kan nemen.

• gert2000

hoi allemaal,

ik lees net bovenstaande. is eea allemaal goed te doen, wij willen met pinksteren een paar dagen met onze kleine van 15 mnd naar parijs, wilen denk ik weer een accor suite hotel boeken omdat die mooie grote kamers hebben en mooi liggen.

gingen jullie met de baby en buggy ook naar restaurants?

is het mee of tegen gevallen en hebben jullie nog tips?

we horen het graag, alvast dank!

• Elisabeth85

Ik vind de taxi's in Parijs niet echt duur vergeleken bij de prijzen in NL! Wij waren onlangs ook in een hotel bij Porte de la Villette (volgens mij vlak bij het Kyriad) en hebben op een avond vanuit de stad (9e Arr) een taxi terug genomen. We waren met z'n viertjes (2 volwassenen en 2 kids) en waren anders, met de métro 4 x 1,60 kwijt geweest. Voor die taxirit hebben we ongeveer 13 euro betaald.

De métro is goed te doen hoor, maar er zijn ongemakken als je een buggy bij je hebt. Je moet ‘m echt kunnen vouwen anders wordt het ’prutten' denk ik. Maar je ziet genoeg mensen met buggies. De drukte, de trappen op en af op de stations en bij het overstappen (soms moet je best onder de grond nog een stuk lopen om bij je overstap te komen met op sommige punten een hoop trappetjes op en af) en (zoals iemand eerder al opmerkte) de poortjes zijn “lastig”.