Wie kan mij vertellen waar ik fietsen kan huren (voor een paar uur)?
Als je een creditcard hebt is het zoooo gemakkelijk!!
Je hebt de Velib.
Een fiets huren in Parijs is nu wel heel gemakkelijk geworden. Vooral bij de toeristische attracties zoals de Notre Dame en achter het Louvre vind je de grijs-paarse fietsenstallingen van Velib. Bij deze automatische fietsenstallingen kun je goedkoop een robuuste grijze fiets huren. Er komen meer dan 750 Velib stallingen met meer dan 10.000 grijze fietsen in Parijs. De fietsen zijn ideaal om de mooiste plekjes in Parijs te bekijken. Omdat de stallingen op de mooiste plekjes van Parijs te vinden zijn zul de fietsen meestal niet lang gebruiken. Een uur per keer is voldoende om de omgeving te bekijken.
Hoe huur je de fietsen?:
1. Neem een abonnement voor een dag of week.
Bij de Velib fietsenstallingen vind je een paal met een scherm. Hier kun je met behulp van een bankpas of credit card een abonnement voor een dag (1 euro) of week (5 euro) nemen. Via de site velib.paris.fr kun je een jaarabonement nemen
2. Er wordt een borg gevraagd van 150 euro maar die wordt niet van je rekening afgeschreven.
3. Je krijgt een abonnementsnummer waarmee je de fiets uit de stalling kunt halen. Het eerste half uur is fietsen gratis. Daarna kost het ongeveer een euro per half uur.
Probleempjes bij het huren:
1. Je wilt de omgeving van de Notre Dame per fiets verkennen maar bij de Velib stalling zijn alle fietsen al weg. Er staat een rij wachtenden.
2. Sommige fietsen kun je niet huren. er brand een rood lampje bij het slot. Neem alleen de fietsen met een groen lampje.
3. Je hebt een fiets gehuurd maar als je de fiets wilt terugbrengen blijkt de stalling vol te zijn. Fiets naar een andere stalling in het centrum. Op het bord staat waar er stallingen in de buurt zijn.
Vorig jaar gebruik gemaakt van het Velib. Slecht bevallen. 's morgen zoeken naar een goede fiets en op plaats van bestemming zoeken naar een parkeerplaats.
Voorgaande jaren steeds een fiets (inclusief mandje en kettingslot) gehuurd bij Roue Libre (ca. € 40,- per week)
vestigingen bij de Halle (1, pass. Mondétour, Paris 2) en bij de Bastille (37 bd Bourdon, Paris 4).
Voordeel gewoon net als in Nederland fiets overal neerzetten en 's morgens weer gewoon je eigen fiets.
Helaas de website rouelibre.fr is al een paar weken uit lucht dus reserveren is niet mogelijk.
Veel plezier…
Hallo,
afgelopen week-end was ik in Parijs met een paar vriendinnen en hebben toen bij de Velib fietsen gehuurd en met de bankpas betaald, wij hebben de bankpas 3 x gebruikt en bij mijn vriendin en mij is tot onze grote schrik 450 euro van ieders bankrekening afgeschreven, terwijl we de fietsen iedere keer keurig hebben teruggebracht en ook gewacht hebben tot de lampjes weer groen werden zodat we zeker wisten dat de fietsen goed stonden, ik heb meteen gebeld naar Velib om te vragen of dit een normale gang van zaken was en zij beweren van wel en dat het afgeschreven geld over 7 a 14 dagen teruggestort wordt, mijn vraag is of er nog meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt en of zij hun geld hebben teruggekregen, want echt normaal vind ik dit niet.Nikita schreef:
>
> Als je een creditcard hebt is het zoooo gemakkelijk!!
>
> Je hebt de Velib.
>
> Een fiets huren in Parijs is nu wel heel gemakkelijk
> geworden. Vooral bij de toeristische attracties zoals de
> Notre Dame en achter het Louvre vind je de grijs-paarse
> fietsenstallingen van Velib. Bij deze automatische
> fietsenstallingen kun je goedkoop een robuuste grijze fiets
> huren. Er komen meer dan 750 Velib stallingen met meer dan
> 10.000 grijze fietsen in Parijs. De fietsen zijn ideaal om de
> mooiste plekjes in Parijs te bekijken. Omdat de stallingen op
> de mooiste plekjes van Parijs te vinden zijn zul de fietsen
> meestal niet lang gebruiken. Een uur per keer is voldoende om
> de omgeving te bekijken.
>
> Hoe huur je de fietsen?:
>
> 1. Neem een abonnement voor een dag of week.
> Bij de Velib fietsenstallingen vind je een paal met een
> scherm. Hier kun je met behulp van een bankpas of credit card
> een abonnement voor een dag (1 euro) of week (5 euro) nemen.
> Via de site velib.paris.fr kun je een jaarabonement nemen
> 2. Er wordt een borg gevraagd van 150 euro maar die wordt
> niet van je rekening afgeschreven.
> 3. Je krijgt een abonnementsnummer waarmee je de fiets uit de
> stalling kunt halen. Het eerste half uur is fietsen gratis.
> Daarna kost het ongeveer een euro per half uur.
>
> Probleempjes bij het huren:
>
> 1. Je wilt de omgeving van de Notre Dame per fiets verkennen
> maar bij de Velib stalling zijn alle fietsen al weg. Er staat
> een rij wachtenden.
> 2. Sommige fietsen kun je niet huren. er brand een rood
> lampje bij het slot. Neem alleen de fietsen met een groen
> lampje.
> 3. Je hebt een fiets gehuurd maar als je de fiets wilt
> terugbrengen blijkt de stalling vol te zijn. Fiets naar een
> andere stalling in het centrum. Op het bord staat waar er
> stallingen in de buurt zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?