Metro

• Louise23

Hoi allemaal,

Het duurt nu niet meer zo lang en dan gaan mijn vriend en ik 6 dgn naar Parijs.

Nu is de vraag wat kunnen we het beste kopen qwa tickets voor metro?

Losse kaartjes of 10 kaarten te gelijk?

Een week pas of paris card?

En hoeveel zone's zijn er nodig 2 of 4?

Ook willen we buiten de stad kijken, disney en verseille en een rommelmarkt net buiten de stad.

Wie weet hier meer over?

mvg louise

• Peter H.

Voor de metro gewoon een carnet aanschaffen, dat zijn 10 kaartjes. En als die op zijn koop je weer een carnet.

• Carel

Ik neem altijd een dagkaart, de Carte Mobilis kost € 5,80 voor al het OV.

• louise23

bedankt voor de info.

Wij zoeken dus echt voor 6dagen iets.

Denk die dagpas wel wat is dan kunnen we als we een dag met veel bezichtigingen ver van elkaar af`zien.

Maar ook die 10 kaartjes heeft zo ze voordelen.

Omdat meestal loop je toch overal heen, we hebben een kleine planning voor elke dag en meeste is bij elkaar, dus weet niet echt of z'n dagkaart dan weer nodig is.

Maar op zaterdag gaan we van hot naar her misschien is hij dan wel handig.

Misschien gaan we ze beide gebruiken.

En hoe zit het met de zone's in parijs?

gr louise

• Els

Louise,

Als je 6 dagen in Parijs bent, kun je een Carte Orange kopen. Die gaat in op maandag en is een week geldig. Je kunt dus niet op een andere dag beginnen! Hij kost p.p. 16,80 voor 1-2 zones en 22,30 voor 3 zones. Altijd goedkoper dus dan 6x een Mobilis-kaart. Lees er meer over op www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html.

• Els

Alles binnen de Périphérique (de ringweg rond Parijs) is 1 zone. Net daarbuiten is zone 2. Wil je naar la Défense, dan kom je in zone 3, Versailles ligt in zone 4, Disneyland in zone 5. Hoe verder van Parijs, hoe meer zones.

Als je een weekkaart koopt (Carte Orange) voor 1-2 zones, kun je voor Disneyland of Versailles apart een aanvullend kaartje kopen bij een metrostation. De Carte Orange is wel verkrijgbaar voor 1-5 zones, maar dan betaal je 33 euro p.p.

• louise23

bedankt, dats duidelijk!

Nog een vraagje is de paris pass voor 4 dgn 125 euro p.p wat?

Want we willen bepaalde dingen zien en dat komt al op de 120 euro en z'n pass is 125… wie heeft ervaring met de pass?

En kan je deze alleen online kopen of ook bij the hard rock cafe… dit kan ik niet echt duidelijk op de site vinden.

mvg louise