parijs echt zo duur?

• ingrid2

Ik vind Parijs echt een geweldige stad, ben er een paar keer geweest.

De laatste keer alweer 10 jaar geleden.

Nu hoor ik van mensen om me heen, dat ze er geweest zijn en nooit meer teruggaan omdat alles zo ontzettend duur is. Even een terrasje pakken is dus niet leuk meer. 10 euro voor een biertje, is dat nou overdreven of klopt dat wel?

Graag wat reacties van mensen,die er geweest zijn…

Bedankt!

• janny

ben net 3 weken geleden er 5 dagen geweest.

en ja ,vrij duur is het. cola gemiddelt 3,50 bier 6a7 euro maar voor dat geld ook een halve liter wijn.

koffie ook gemiddelt 3,50,drinken is overal erg duur.

eten vinden wij van niet,tussen de 12 en 15 euro een 3 gangen menu.

en dat in zo goed als ieder arrondissiment vaak te vinden.

en let wel een halve liter fles cola meestal ,dus of dat nu weer zo duur is???

al met al ,even rondkijken en je vind ook betaalbare plaatsen.

en geloof me ,het is de moeite waard daar in dat prachtige parijs.

zo waard dat ik met mijn dochter eind oktober alweer terug ga en dat met een niet al te groot butget.

gewoon opletten en je vind altijd wat voor je butget.

ps anders gewoon een 6 pak in de winkel zoals wij de cola voor 2,79 voor onderweg,het is maar wat je wilt.

groetjes janny

• Marthe

Nou woon ik al 4,5 jaar in Parijs en ik heb nog NOOIT 10 euro voor een biertje betaald. Ga niet op de Champs Elysees op een terrasje zitten, maar doe dat in een zijstraat of bij de MacDonald, daar hebben ze ook bier in Frankrijk. Zoek voor je terrasbezoek de leuke kleine buurtbrasserietjes uit, en ook altijd goed zijn de Ierse en Engelse pubs. Eten kan voor 10 euro als je de plat du jour neemt in de brasserieen, of voor nog minder in een van de talrijke turkse of griekse restaurantjes. Als je van mosselen houdt ga je naar Leon de Bruxelles, hou je van een goede steak ga je naar een van de Hippo's. Neem tussen de middag een formule bij de bakker, dan heb je voor een euro of 6 een blikje fris of flesje water met een goed belegd stokbroodje en een gebakje of koek als toetje. Uit eten is nergens zo goedkoop als in Parijs geloof ik! Iedere middag zitten alle restaurants vol met lunchgasten. Eet alleen niet a la carte, maar neem een menuutje met de plat du jour.

• Maria

Wij zijn ook zo'n 3 weken terug en ons viel het ook wel mee. Natuurlijk zijn er erg dure terrassen maar er zijn er ook met een ruim happy hours van 17.00 tot soms 21.00. Bijv. in de buurt bij de Hallen. En neem met koffie drinken gewoon een cafe, krijg je espresso of een noisette dit is kleine sterke koffie met warme melk (erg lekker)ben je meestal onder de 3 euro klaar, zelfs op een terras.

Eten is inderdaad niet duur, volop menu's Quartier Latin of rue Mouffetard. Nog goedkoper dan de Hippo. Om je een beetje idee te geven wij waren met drie personen en ik was bij de Hippo 90 euro kwijt incl. fles wijn en 3 gangen en kofie toe en op Quartier Latin en Rue Mouffetard nog onder de 70 euro totaal voor 3 personen incl. koffie en drie gangenmenu. Hippo bij de Hallen is trouwens erg goed en heel vriendelijk personeel. Veel plezier, Mariaingrid2 schreef:

>

> Ik vind Parijs echt een geweldige stad, ben er een paar keer

> geweest.

> De laatste keer alweer 10 jaar geleden.

> Nu hoor ik van mensen om me heen, dat ze er geweest zijn en

> nooit meer teruggaan omdat alles zo ontzettend duur is. Even

> een terrasje pakken is dus niet leuk meer. 10 euro voor een

> biertje, is dat nou overdreven of klopt dat wel?

> Graag wat reacties van mensen,die er geweest zijn…

> Bedankt!

• Nikita

IK ben het met iedereen eens dat Parijs niet duur is (of beter, hoeft te zijn…)

Zelf kom ik meerdere keren per jaar in Parijs en dat zou echt niet kunnen als het echt zo duur is.

Ook ik hoor dat regelmatig om me heen.

Dan vertel ik de mensen ongeveer hetzelfde als wat Marthe zegt en kijken ze allemaal verbaasd.

Heb er ook al meerdere mensen mee geholpen en die kwamen altijd met complimentjes en een geweldig verhaal over een geweldige tijd terug.

Zelf ken ik enkele goedkope hotels, parkeerplaats en eetadresjes.

's morgens langs de bakker voor croissants of een baguette Ton en die nemen we dan mee naar een mooi plekje in Parijs. Langs de Seine, in een park en genieten maar.

's middags idem dito of we gaan naar een brasserie of creque (eigenlijk wat hier de shoarmatent is).

We gaan ook regelmatig langs de supermarkt om wat drinken te kopen, en zoeken ook dan weer een mooi plekje.

Terras doen we inderdaad minder vaak, dat kan aardig duur zijn als je niet oplet.

's avonds vaak te vinden in omgeving Les Halles maar vooral Quartier Latin voor een 3 gangen diner voor tussen de €8.00 en de €12.00 (verwacht geen hoogstandjes, maar ik vind het bij sommige tentjes ECHT lekker).

Dusssss, Parijs kan duur zijn, maar dat hoeft dus niet.

Kijk eens in je eigen stad. Daar heb je ook verschillende soorten terrasjes en restaurantjes.

• ingrid2

nou, dat klinkt toch allemaal wel positief!! Dat maakt het vooruitzicht al een stuk prettiger.

Heel erg bedankt voor de reacties.

• Peter H.

Parijs is zo duur en zo goedkoop als je het zelf wilt maken. Drink een biertje of een karafje wijn in een gewone brasserie. Je kunt natuurlijk ook naar Maxim´s gaan of La Fouquette en dan betaal je je blauw. Een Lunch met 3 gangen voor 10 euro, probeer dat maar eens in Nederland te vinden. In Parijs bijna overal. En nog goed ook. In een brasserie wellicht 15 euro voor een steak met friet, daarbij nog een karaf wijn en je bent tot 17 euro kwijt. Nee, Parijs hoeft niet duur te zijn.

• REINNERA

Helemaal mee eens ! Parijs is zo duur als je zelf wilt .

Ons hotel Parisiana ligt vlak bij Gare du Nord en Gare de Lést en daar zitten Chinese zaken waar je eten per soort en gewicht kunt bestellen en mee kunt nemen naar je hotel en aangezien wij logeren op de begane grond met een binnenplaats en een tuinstel voor de deur , doen wij dat regelmatig .Ideaal !

Complete maaltijd ( rijst , 2 groenten en 2 soorten vlees en kroepoek en fris ) voor

2 personen voor maar 11 euro .

Lekkere broodjes bij een van de vele Franse of Turkse bakkers vind je in elke straat vaak niet duurder dan 3.50 .

Pomme de Pain voor broodjes zalm of tonijn met koffie voor 5.50 per persoon .

ook ontbijtmenu is goedkoop (4 euro voor koffie stokbroodje jam en flesje jus .

We gaan ook wel eens naar FLUNCH bij Boulevard de Clichy , hier heb je een menu voor 12.50 euro p.p. en krijg je vis of vlees op je bord en kun je de rest zoveel en zovaak als je wilt opscheppen (friet , pasta , aardappelpuree , groenten en jus en sausjes .en een bakje fruit en een broodje erbij .

Turkse broodjes kip of donner met friet erbij kosten ook maar 6 euro incluis blikje fris .

En onze TIP ; neem als je met de auto gaat je Senseo mee dat doen wij al jaaaren en bevalt ons prima . groetjes en geniet van Parijs !

• Simone

3,50 Euro klinkt mij ook erg onwerkelijk in de oren….. heb alle 21x altijd buiten op een terras gezeten, zelfs in de winter. De prijs is wel afhankelijk van de plek waar je zit (tegenover l'Opéra of aan de overkant van het metrostation Trocadéro) maar als je even verder dan deze hotspots loopt is de koffie meteen eens stuk goedkoper.

Voor wat betreft het eten, huur een appartement met magnetron en ga naar een grote supermarkt waar ze ontzettend veel magnetronmenu's verkopen, flesje wijn erbij en voila ;-)

• parisien

jEnkele nuttige tips:

Je moet opletten met die gehaaide terrasobers;

teruggeven van 1,00 euro ipv. van twee euromunten……

of ze geven het kleine…wisselgeld niet terug…je moet ernaar vragen..denken dat het fooi is….

verder kun je inderdaad in je eigen hotel vaak in koelautomaat blikjes fris goedkoper aanschaffen, 1,50 euro dan een dure cola van 2,50/3,00 euro op een terras…

en verder een warme meeneempizza op je hotelkamer eten is goedkoper dan in de pizzeria.

salut