Wijnfeest okt 2008

• Amanda

Hoihoi,

Ik heb even dit forum doorgespit :) kwam ik uit op het wijnfeest! Klinkt goed, en uitgerekend dat weekend ga ik met mijn vriend naar Parijs (11&12 okt). Heb de site ervan ook al bekeken. Vraagje, is iemand al wel eens geweest naar dat wijnfeest? Hoe dan ook, wij gaan het even uitproberen!

Groetjes

• Nikita

Bonjour!

Ik ben er 2x geweest.

Echt heel erg leuk.

Muziek, standjes met eten, vin chaud, en DRUK!!

Ben er niet al TE lang gebleven, het was ECHT TE DRUK en werd er helemaal naar van.

Ben verder gelopen en heb een heerlijke wandeling door Montmartre gemaakt.

• harris

ben er twee jaar geleden geweest op zaterdag.

's ochtends wordt er op de hoek van de wijngaard in montmartre de eerste flessen wijn ontkurkt tgenover “au lapin augille” op de hoek van rue du saules en de rue saint vincent

in de middag is er een optocht met gilden en vendelzwaaiers e.d. door montmartre met muziek en er worden allerlei streekproducten van heel frankrijk meegedragen inkusief de diverse klederdrachten, aansluitend is er een markt met streekgebonden producten uit heel frankrijk waar je kunt proeven van diverse soorten wijn en champagnes (wel tegen betaling!!) en ander lekkernijen, en ook zijn er optredens van nostalgische jazz/cabaretgroepen met wasbord e.d. met muziek uit de eerste helft van de vorige eeuw(althans toen wij er waren). al met al toch zeker de moeite waard om er tijd aan te besteden.

veel plezier, h