De krant...

• rudolf

Hallo allemaal,

eind november gaan we weer naar Parijs voor een paar dagen. Nu wil ik graag als ik daar ben een engelse krant kopen met nieuws en info over Parijs. Ik weet dat er vroeger zo'n krant was, maar weet de naam niet meer. Wie weet of er een engels talige franse kant is??

En nu ik hier toch ben :-)) is er een site waar ik kan zien waar er hotspots zitten in Parijs om te kunnen internetten voor als ik info op wil zoeken over Parijs??

Alvast bedankt allemaal.

Ruud

• Marthe

Ik denk dat je de Herald Tribune bedoelt die in veel hotels gratis te krijgen is. Maar bijna iedere kiosk verkoopt Engelse kranten en in de toeristische hotspots vind je ook Nederlandse kranten. Ik haal bijvoorbeeld iedere zaterdag mijn Volkskrant op het station. Wat betreft de hotspots, in heel Parijs is wifi gratis te gebruiken, in alle publieke parken kun je lekker met je laptop gaan zitten. Als het regent ga je naar de Macdo.

• Carel

Hallo Marthe,

Ik lees jouw opmerking over gratis wifi. Dat is interessant. Kun je daar zo gebruik van maken? Hoe herken je de verbinding? Heb je een wachtwoord nodig?

Met vriendelijke groet

Carel

• rudolf

bedankt voor je reactie. maar de Herald Tribune is een krant met engels nieuws toch? Wat ik bedoel is een franse krant in het engels. Of is de Herald Tribune er in een uitvoering met frans nieuws

Van de wifi gaan we zeker gebruik maken.

Bedankt dat je de tijd wilde nemen om een reactie te geven.

groeten Ruud

• Perraudin

Rudlf

Op het weblog (www.weblogparijs.nl) hebben we een tijdje geleden hier aandacht aan besteed. Dieplink naar het artikel: http://verborgenparijs.blog.com/1982430/

In het artikel (ook een link naar een site met een lijst van alle plekken. Het komt er op neer dat je in en rond talloze openbare gebouwen (bibliotheken, musea etc) + parkeb gratis kunt internetten. Geen inlog nodig.

Perraudin

parijsonline.nl