Centre Pompidou

• Amanda

Hoi,

bedankt voor de reacties op mijn vorige vraagje :)

Volgende.. is er wel eens iemand naar Het Centre Georges Pompidou geweest? Heb een beetje op internet rondgekeken, kon niet veel reacties vinden..

Groetjes

• Simone

Ben er nog nooit binnen geweest, staat nog steeds op het (verlang)lijstje als het minder weer is. Maar op het plein ervoor heb ik regelmatig een sandwich gegeten, terwijl ik naar een of ander optreden zat te kijken. Heerlijk sfeertje!

• Vonne 4

Heb het ook van buiten gezien,dat moet tenslotte als je alles van Parijs wil zien en op het plein is het inderdaad gezellig druk.Maar de beelden in de vijver vielen me behoorlijk tegen,zo klein.En verder ben ik gek op Parijs omdat het een mooie oude stad is en dat kan je van Centre Pompido u niet zeggen.

• Marthe

Ampanda, kijk hier even: http://parijs-op-de-foto.hyves.nl/blog/14941896/Centre_Pompidou/-oc5/

• Simone

en als je er dan toch bent, loop ff door naar St Eustache en het Jardin Forum des Halles. Het ziet er misschien rommelig uit, maar ik vind het er altijd wel gezellig. De boel gaat op de schop, dussuh geniet er nog even van ;-)

• Els

Amanda, kijk even op de site van het Centre Pompidou (www.centrepompidou.fr). Het is een museum voor moderne kunst, dus vanaf ongeveer 1905 tot nu. Er hangen veel beroemde schilderijen van bijvoorbeeld Picasso, Kandinsky, Mondriaan, Magritte, Pollock. Het is een bijzonder gebouw, het is eigenlijk binnenstebuiten gekeerd: de buizen zitten aan de buitenkant. Het is heel leuk om via de roltrap aan de voorkant van het gebouw naar de bovenste etage te gaan. Hoe hoger je komt, hoe meer je van Parijs ziet. Op de 4e en 5e etages hangt de moderne kunst, op de bovenste (6e) etage worden tentoonstellingen gehouden en er is een café-restaurant Georges. Vandaar heb je een spectaculair uitzicht over de stad.

• René

Vroeger kon je zo naar boven maar tegenwoordig moet je al een kaartje hebben voor het museum of de bibliotheek om op de roltrappen te komen.

Boven heb je ook een luxe restaurant met geweldig uitzicht.

• Perraudin

Inderdaad kom je Centre Pompidou alleen nog maar binnen met een kaartje voor het museum of de mediatheek en bovendien moet je bagage / rugzakjes etc achterlaten in de Vestiaire. Het museum op de 4e verdieping is overigens absoluut geweldig … als je van moderne 20ste eeuwse kunst houd. Voor het restaurant (Georges) schijn je beneden een aparte liftingang te hebben . Dan hoef je dus niet door alle kaartjes en vestiaire gedoe heen.

…e n toch de roltrap in de glazen buis aan de buitekant van het gebouw blijft leuk en het uitzicht mooi!

Perraudin

• Tjals

Ben de afgelopen jaren een aantal keer (5 a 6 x) in het Centre Pompidou geweest.

Dit museum blijft me ieder keer weer verrassen.

De vaste collectie is verdeeld over twee etage's 1905-1960 en 1960 - heden.

Dit jaar voor het eerst de collectie 1905-1960 bekeken.

In tegenstelling tot het Louvre waar ik het na 2 uur wel gezien heb kan ik in het CP uren langs de werken slenteren.