metroverbindingen

• cindy

Beste lezers,

wij gaan 25 okt as een dagje naar parijs en willen graag de eifeltoern bezoeken een boottrip maken en richting montmartre om place du tetre, en de sacre couer te bezoeken.

Misschien nog even langs de arc de triomphe en de Champselysee.

Is er iemand zo bekend in Parijs dat ji ons kan vertellen in welke volgorde we het best kunnen reizen en welke metrolijnen we moeten gebruiken???

WWie kan ons helpen???

Gr Cindy

• Els

Beste Cindy,

Het eenvoudigst is als je deze interactieve kaart gebruikt: http://www.ratp.info/orienter/cv/carteparis.php om te kijken welke metro je het best kunt nemen. Koop verder een plattegrond van Parijs en je komt er wel uit.

• wim schouman

Hallo Cindy, ik ga elf ook een paar dagen naar Paris en heb ook geen idee hoe je overal kunt komen heb jij reacties gehad? mag ik er in meedelen.

dankje wel, groetjes Wim

• Simone

druk programma Cindy :-).

Wat is je startpunt, Gare du Nord of kom je ergens aan met de bus of ga je vliegen?

• Simone

kijk eens op de link van Els, het werkt echt gemakkelijk.

Maar misschien is het nog gemakkelijker om te starten op de hoofdpagina van http://www.ratp.fr/ en klik bovenaan op Nederlands. Daarna kom je op een site vol informatie over het OV in Parijs.

• cindy

Hoi simone,

we worden met de bs in de buurt van de eiffeltoren afgezet, en van daaruit willen we dan door.

Alvast bedankt,

Gr Cindy

• Vonne 4

Dan doe je eerst de Eiffeltoren ,steekt over,bekijkt de Jardins de Trocadero,ga richting Pont deL'Alma,daar kan je op een rondvaartboot,als je daar uitkomt loop je langs de Seine naar Pont de La Concorde,gaat naar Place de La Concorde,dan kan je de Champs Elysées aflopen.Pak je bij Arc de Triomphe de Metro,lijn 2,richting Nation(heel belangrijk,anders ga je de verkeerde kant op)en stapt er bij Anvers uit ,als je daar een straatje inkijkt ,zie je de Sacre Coeur al staan,daar loop je in(is op zich al heel gezellig) en gaat klimmen,dan (na genoten te hebben van het uitzicht en de kerk)ga je links om de kerk en komt zo bij Pace du Tertre! Ik hoop dat het lukt in één dag ,heel veel plezier hoor!