Oud & Nieuw

• Wouter

Hallo,

Met oud & nieuw zit ik samen met mijn vriendin in Parijs! Ik lees op internet steeds verschillende dingen, maar zit eigenlijk met een paar vraagjes:

1. Waar is de jaarwisseling het leukste? (Eifeltoren, champs elysees of ergens anders?)

2. Wat te doen met eten? Is reserveren écht nodig, of kan je ook ergens een leuk tentje vinden? Iets buiten het centrum kan natuurlijk ook, we hebben hotel vlak bij het Montmartre (tips?).

3. Wat is het leukste om te doen na 12 uur? Ergens een kroeg in duiken? En is dan echt het centrum het leukste, of bijvoorbeeld ook rondom het Montmartre waar ons hotel zit?

Ik hoor het graag!

• sandra

Wouter,

Zowel de Eiffeltoren als de Champs Elysees zijn leuk maar er is geen vuurwerk.

Wat betreft het eten, in een klein restaurantje zul je vast nog wel plek hebben maar dit geldt niet voor de Champs Elysees.

Wat betreft de taxis, deze zijn 's nachts op 1 jan. zeer moeilijk te vinden, of er staat een gigantische rij of ze willen je niet meenemen omdat het niet op hun route ligt (hun route naar huis).

Wat betreft de drankjes, deze zijn op 31 dec. duurder dan op de overige dagen.

Wat betreft cafeetjes, deze zijn echt wel overal te vinden.

Nog 1 tip, let zeer goed op voor zakkenrollers.

Het beste is om zo weinig mogelijk mee te nemen en dit in de binnenzak van je jas te stoppen.

Het is nl. overal zeer druk, zo druk dat je soms niet kan lopen.

De metro's rijden op 31 dec. ook langer en zijn na 17.00 uur gratis.

In ieder geval heel veel plezier in Parijs.

Groetjes, Sandra.

• sandra

Wouter,

De sfeer is wel helemaal te gek.

Iedereen wenst elkaar nieuwjaar toe, echt gezellig.

Veel plezier,

Sandra.

• Els

Aan te raden is je te verplaatsen per metro of te voet. Op oudjaarsdag rijdt de metro van 17 uur tot de volgende middag 12 uur gratis. Vanaf ongeveer 02.00 uur rijden niet alle metro's. Kijk op www.parijsalacarte.nl/ronddefeestdagen.html voor meer info.

• Nikita

Je moet inderdaad geluk hebben met een taxi.

Loop richting je hotel en probeer er 1 aan te houden die langs komt.

Vooral in de omgeving Champs Elysees en Eiffeltoren is het moeilijk.

Wij zaten vorig jaar ongeveer 1-1,5 uur lopen vanaf de Champs Elysees met ons appartment, maar het was geweldig!

Als je het een beetje plant en de ‘drukkere’ route neemt is het een ervaring.

Op auto's zittende jongelui, uit het raam hangend, toeterend, op je springend en allemaal schreeuwen ze je een ‘Bonne Annee’ toe.

Ja komt langs feestjes, verklede mensen.

Echt heel leuk!

Geniet er van, ik mag volgend jaar weer!