van disney naar parijs

• Caby

hallo allemaal

ik heb al lopen zoeken in de onderwerpen maar ik kon hem niet vinden dus vandaar dat ik een nieuw onderwerp heb gemaakt

op 23 Februari tot 25 Feb zit ik met mijn man en dochtertje van 3 in Disneyland, hij voor een Seminar en ik om gezellig mee te gaan.

Een dagje disney zit er zeker in maar ik wil ook alleen met mijn dochter een ochtendje of een middagje, PARIJS doen.

Nu weet ik dat er bij Disneyland een Metro gaat maar kan iemand mij vertellen waar ik op moet stappen, welke richting ik op moet..heb de kaart van parijs onder ogen gehad maar kan niet ontdekken waar Disneyland zit….(oeps)..mijn orientatievermogen is niet zo heel erg goed LOL..

Ik spreek ook geen frans en frans lezen kan ik al helemaal niet..

Dus als iemand mij zou kunnen helpen met het vertellen hoe ik van Disneylandparijs naar Parijs zelf kan gaan via de Metro en waar ik uit moet stappen om in het midden van Parijs uit te komen.

Heeft iemand nog leuke suggesties betrefd een kindje van 3 jaar..om wat leuks te doen?

En zijn er ook 2de handswinkeltjes met brocante spullen etc…

Ik hoop dat iemand mij wilt helpen..ik kom er niet uit via google…

Alvast bedankt

Caby

• julia

De RER A ( rode lijn) gaat vanaf disneyland naar parijs .De halte bij het station van disneyland heet marne la vallee

Tja waar in Parijs wil je zijn?

Wil je de toeristische dingen zien? zoals de eiffeltoren… Dan stap je uit bij charles de gaulle etiolle ( zit op dezelfde lijn) en stap je over op Lijn 6 ( de groene lijn) en stap je uit bij champ de mars tour eiffel. en dan is het nog 5 min lopen.

http://www.ratp.info/orienter/cv/carteparis.php

• Els

Met een kindje van 3 kun je gaan naar de Jardin du Luxembourg of de Jardin des Tuileries, daar zijn veel speeltoestellen en een zandbak, en ook ponyrijden en zeilbootjes huren is mogelijk. Verder is varen op de Seine leuk (Batobus of een rondvaartboot). En ook is het poppenmuseum een aanrader (musée de la poupée), het aquarium CineAqua in het Palais de Chaillot of de Grande Galerie de l'Evolution in het Musée d'Histoire Naturelle. Verder de bezienswaardigheden die voor iedereen leuk zijn: Eiffeltoren, Montmartre, Arc de Triomphe (uitzicht).