RER EN METRO

• QV

Hoi

We gaan naar disneyland en willen terwijl een bezoekje brengen aan Parijs. Ik geraak er niet goed wijs uit welke metro e.d en kaartjes ik loet nemen wie helpt me. Het is voor dienstregeling op zaterdag.

Ik wil dus van disneyland naar het centrum = RER A , waar stap ik uit om als eerste place de la concorde te bezoeken samen met de jardin des tuileries en Le Louvre ??? Kan dat te voet of moet ik verschillende metro's op ??

Van daar uit gaan we dan nog naar Mont martre welke lijn neem ik dan = lijn 2 (blauw )??

en als laatste gaan we dan nog naar La defense = lijn 1 geel ??

en we eindigen de dag aan de Eiffeltoren met een rondvaart . Van La defense tot de eiffeltoren neem dan opnieuw de RER (?? ) of metro lijn 6 (lichtgroen) ???

Het is veel maar kan iemand me helpen ???

Alvast bedankt

Vicky

• Vicky

kan men tevens vertellen welk ticket ik het best neem voor 2 volwasenen en 2 kinderen ( 8 en 2.5 jaar ) ??

• Els

Beste Vicky,

Lees eerst alles over de metro in een reisgidsje of op www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html.

Als je dan nog vragen hebt, hoor ik het wel.

• julia

gewoon een mobilis nemen zone 2-5 of 2-6 ongeveer €15

• Vicky

Ik heb alles al eens goed door gelzen ivm de RER en metro maar het is de eerste keer vandaar de onzekerheid , ik zou niet graag op een verkeerde trein of metro zitten . ik heb volgende schiking gevonden :

1 : RER A van Marne de la Vallée naar chatelet des halles vandaar tevoet naar charles de gaulle etoile

2 : met lijn 2 naar mont martre

3 : met lijn 2 terug naar CH de Gaulle etoile

4: met lijn 1 naar La défense

5: met lijn 1 terug naar Ch de Gaulle etoile

6: met lijn 6 naar de Eiffeltoren , daar de tocht op de seine maken s' avonds

7: RER A terug naar Marne de la Vallée

Ik hoop dat dit de juiste weg !

met één ticket zou dit moeten kunnen ?? Mobilis is dat = ééndag ticket ??

Alvast bedankt

Groetjes Vicky

• julia

met die mobilis kan je de hele dag door reizen….

• Vicky

Ik denk een mobilis pas te nemen bedankt voor de info ;

Als ik het goed voor heb , hebben we genoeg met zone 1-2 ? We gaan het verst naar la defense en montmartre en ik denk dat dat beiden nog zone 2 is ??

Ik weet wel niet of er ook reductie is voor mijn zoon 8 jaar op zo'n ticket , het taat er niet echt vermeld. Voor ons zou het voor zone 1-2 : 5,8 euro zijn en voor zone 1-3 : 7,70 euro.

• Simone

Het lijkt mij nogal veel op 1 dag….

de wandeling van Chatelet naar Arc de Triomphe kost je al wat tijd (ik neem tenminste aan dat je overal van wilt genieten en op zijn minst ook nog de Notre Dame wilt zien). Ik neem ook aan dat je niet alleen naar de Sacré Coeur wilt kijken maar ook even in Montmartre rond wilt wandelen (inclusief stops voor een kopje koffie op een terrasje).

Als ik jou was zou ik la Défense laten schieten, niet dat la Défense niet de moeite waard is, zeker niet, maar voor een dagtrip Parijs lijkt het mij iets teveel van het goede. Voor de tijd die je er bent, zou het jammer zijn om daarvan een deel in de metro te spenderen.

Ik zou meteen met lijn 6 naar Trocadero gaan en daar uitstappen om dan volledig te kunnen genieten van Trocadero, Palais de Chaillot en het uitzicht op de Eiffeltoren, plus wat dichterbij naar de Eiffeltoren te lopen voordat je een rondvaart gaat maken.

Voor zover ik het kan zien, kloppen de lijnen :-), als je bij het overstappen de lijn PLUS het eindstation (= de richting) in de gaten houdt, kan er volgens mij niets mis gaan.

Geniet ervan en alvast veel plezier!

• Vicky

Dank Simone !!!!!!!!!!!!!

Ik weet dat het veel is , maar ik wil mijn zoon dat allemaal eens van dichtbij laten bekijken en we gaan 3 dagen naar Parijs maar natuurlijk willen ze liever het park in ( we verblijven in Disney) !! ik ben al blij met die ene dag.

En La défense ja daar wil mijn man graag het auto museum gaan bezichtigen, misschien moet ik Montmartre en sacre coeur maar laten schieten dan …………..als ik overeen wil komen met mijn man hihi….En later nog eens terug komen als het wat warmer wordt !!!

Groetjes

Vicky

• Marthe

Els, wat heb je toch een leuke site!