Parijs met kinderen

• Marguerite

Binnenkort vertrek ik met mijn kinderen voor een paar dagen naar Parijs. Ik ben op zoek naar allerlei tips en leuke bezienswaardigheden, maar bijvoorbeeld ook een leuk parijs restaurant ed. Ook naar goede links op internet bijvoorbeeld.

Kortom alle tips zijn meer dan welkom!

Bij voorbaat dank,

Hartelijke groeten,

Marguerite

• Vonne 4

Heb je hier al een beetje gelezen?

Er worden al veel goeie tips gegeven hoor,en kijk o.a.eens op www.parijsonline.nl .Veel plezier in Parijs!

• Elisabeth

Ik had 'm ook al in een andere thread gezet, maar even copy-paste voor je.

De Bistro Romain keten is goed te doen voor met kids. Je kan er prima eten (veel pasta enzo en dat vinden kinderen ook vaak lekker) maar ze hebben ook een speciaal kindermenu. Als het goed is hebben ze menu en prijzen (en lokaties) op de site staan.

Wij gaan zelf met twee jongens van 9 en 11 naar Chez Chartier. Op basis van het oude soep/gaar-keuken idee (Bouillon Chartier) maar met de ambiance van een echt Franse Bistro! Hier staat ook weer de menukaart op de site met héél schappelijke prijzen en gerechten die de meeste kids ook zeker zullen aanspreken.

www.bistroromain.fr/

www.restaurant-chartier.com/www/visit/

Chartier is wel altijd druk en het kan zijn dat je aan een lange tafel aangeschoven wordt bij andere “gasten”. Dat doet niets af aan de sfeer, in mijn ogen….

Foto van Chez Chartier:

www.flickr.com/photos/7628555@N07/444724719/

• Els

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar er is genoeg voor hen te doen in Parijs. De Eiffeltoren, de Jardin du Luxembourg, Cité des Sciences, twee Aquaria, een rondvaart of de Batobus, de draaimolens in verschillende parken, een zwembad, de funiculaire in Montmartre, het treintje in Montmartre, de volautomatische metrolijn 14, de luchtballon in het Parc André Citroën.

Kijk voor alles in Parijs www.parijsalacarte.nl

• Elisabeth

Els,

Wat een vreselijk leuke site/weblog, jouw Parijs a la Carte! Ik kom toch al heel lang in Parijs maar haal ineens allemaal nieuws en leuke tips van jouw site weg! Geweldig!

Ik kan geen gastenboek vinden, klopt dat?

Groet,

Elisabeth

• Marthe

www.dejagrand.com vol tips voor kinderen van 0-12 jaar. Hier kijk ik altijd als ik even niets weet te verzinnen op zondagmiddag.

• Els

Hallo Elisabeth,

Dank je wel voor je aardige complimenten over Parijs à la carte! Ik heb geen gastenboek, maar je kunt wel mailen via contact (rechtsboven op de homepage).

Groet,

Els