Parkeren, hoe, wat, waar?

• Tajnja

Hallo,

Aangezien rijden in Parijs een crime lijkt te zijn denken we er aan de auto ergens te parkeren en verder Parijs in te gaan met de metro.

Op het prikbord heb ik al vele tips zien staan, maar het is me nog niet helemaal duidelijk :

- vanuit Nederland aangereden, zou Port Montreuil een van de eerste opties zijn, er zou een (gratis?) parkeergarage zijn.

Wie heeft ervaringen met deze parkeergarage? Kan je daar voor 3 of 4 dagen parkeren?

Kan je hiervoor reserveren? Is er (vrijwel) altijd plek?

- welke andere parkeergarage is makkelijk en goed te bereiden vanuit Nederland naar Parijs, zonder dat je eerst Parijs helemaal in moet?

Wat zijn de kosten?

• Tajnja

Ook heb ik gelezen over de Vincipark garages.

Wat zijn dat voor garages? en liggen deze ook aan de buitenrand?

• Nikita

Zelf ga ik altijd naar Porte de Montreuil.

Het langst heb ik daar 2 weken gestaan.

Ook heh ik het er nog nooit vol gezien.

Succes en veel plezier!

• Elisabeth

De parkeergarages van Vinci zijn netjes en schoon en goed bewaakt. Wij waren er een week geleden en het tarief voor 24 uur parkeren (per dag) is 26 euro op dit moment. Ik kan de parkeergarages van Vinci aanbevelen en er zijn er genoeg door de hele stad heen. Kijk maar eens op de site http://www.vincipark.com/

Wij komen altijd op Parijs aanrijden via de A1 en dan kom je bj Porte de la Chapelle binnen. Daar is meteen Vinci Parking # 78 in de buurt aan de boulevard Ney. Afhankelijk van wanneer je in Parijs aan komt kunnen sommige parkings vol zijn, ik ben nog nooit in die bij Porte de la Chapelle geweest. Ik rijd altijd de stad in en parkeer in de buurt van het hotel waar ik verblijf. Is rijden in Parijs een crime? Valt wel mee. Als je in NL uit de voeten kunt in een drukke stad kan je dat in Parijs ook!

Ik heb mijn auto het meest in Bergson geparkeerd, onder Place Henri Bergson in het 8e (bij de St. Augustin) Dat is Vinci Parking # 24. Altijd een plek gevonden tot nu toe. Omgeving Gare du Nord is vaak druk/complet.

Veel plezier in Parijs!

Elisabeth

• Els

Wij hebben vorig jaar een parkeergarage gehad die was aanbevolen door het hotel. Het was een straat achter het hotel, en als je vertelde dat je in dat hotel logeerde, kreeg je korting. We betaalden 18 euro per nacht. Het was op de rue Friant (14e). Daar rij je vanaf de peripherique zo naartoe. Het hotel was Le Châtillon, Square de Châtillon, 14e. Prima en rustig tweesterrenhotel.

• Elisabeth

Ja, veel hotels bieden een parkeerplaats aan in een eigen parkeergarage of gehuurde plekken. Dat is vaak goedkoper dan de Vinci parkings en meestal ook prima.

• Perraudin

Ik heb de auto met enige regelmaat staan op de vincipark van Soufflot (midden in het 6e ) maar veel beter bereikbaar is Anvers. Dus aan de Bd Barbes in Montmartre. Daar rij je zo heen als je vanuit Lille Parijs komt binnen rijden!

Perraudin

• REINNERA

Wij parkeren altijd bij Garage D"Abbeville

5 Rue de Abbeville 75010

vlak bij Boulevard Magenta en Place Frans Liszt

makkelijk goed en goedkoop voor 100 euro voor 10 dagen .