Hoe zit het nu precies met paris visite en de carte orange? Ik ga vier dagen naar Parijs en ik kom er niet uit wat het beste is. Wie helpt?
De Carte Orange en Paris Visit zijn IN PRINCIPE (bijna) hetzelfde.
Je kunt er een bepaald aantal dagen mee met de metro, RER en bus.
Het verschil zit hem vooral in de prijs.
De Paris Visit is echt voor de toeristen en een stuk duurder!
De Paris Visit geeft je wel korting bij bepaalde attracties ed. en dat heeft de Carte Orange dan weer niet.
Maak je van alle bonnen gebruik, dan kan de Paris Visit weer voordeliger zijn.
Zelf koop ik ook altijd de Carte Orange als ik meerdere dagen ga.
Deze kaart is geldig van maandag t/m zondag.
De Paris Visit kun je in laten gaan op elke dag.
Je kunt ook een dagkaart voor het openbaar vervoer kopen.
Zelf heb ik altijd 1-2 zones en ik heb eens ergens gelezen dat je er dan niet mee naar La Defense kan, maar ik doe dat eigenlijk altijd…
Ook wel eens per bus gedaan, een leuk ritje.
Ineke,
Het is soms ingewikkeld precies uit te kienen welke kaart voordeliger of handiger is. Het hangt nl. allemaal af van het aantal zones dat je wilt reizen, en van het aantal dagen dat je de kaart wilt gebruiken. Het klopt dat de Carte Orange vaak de goedkoopste mogelijkheid is, maar ook weer niet altijd.
Je kunt een pdf-brochure bij mij bestellen (kost 1,50) via www.parijsalacarte.nl. Je krijgt dan een overzicht van alle mogelijkheden. Ik heb alle kaarten uitgebreid vergeleken (carnet, Paris Visite, Mobilis, Carte Orange) en de goedkoopste mogelijkheid in de brochure aangegeven.
Je kunt erover lezen op www.parijsalacarte.nl/nieuws.html (nieuwsbericht Kies het juiste abonnement). Ik heb hem net gemaakt, dus misschien kun je er je voordeel al mee doen!
De Carte Orange bestaat niet meer! Daarvoor in de plaats is er een chippas. De pas Navigo. Die kun je bij de tabac of metrostation kopen voor 5 euro en daarna opladen. Die pas blijft altijd geldig, je zet er op wat je wilt. Een bepaald tegoed, een week- of maandabonnement. Indie je een pas wilt op naam met je foto erop, moet je die aanvragen, maar dat duurt enkele weken.
Wat er nog wel is is de Mobilis, een dagkaart, beduidend goedkoper dan de Paris visite kaart.
Dat klopt, Marthe. Het oude abonnement voor een week of maand, Carte Orange in de vorm van een kaartje en een coupon, is er inderdaad niet meer. Maar de RATP noemt het abonnement nog steeds Carte Orange, en zet erbij dat je dat moet laden op de Passe Navigo (Découverte). Die naam zal er vast wel een keer uitgaan, maar nu wordt hij nog wel gebruikt.
De Mobilis is goedkoper voor 1 of soms 2 dagen, maar voor 3 dagen is een andere kaart al goedkoper. Ik heb het allemaal uitgezocht (poeh)!
Ben je dan die 5 euro kwijt en laad je het dan op met een extra bedrag of is die 5 euro een deel van het bedrag dat je kunt opladen?
Marthe Schreef:
——————————————————-
> De Carte Orange bestaat niet meer! Daarvoor in de
> plaats is er een chippas. De pas Navigo. Die kun
> je bij de tabac of metrostation kopen voor 5 euro
> en daarna opladen. Die pas blijft altijd geldig,
> je zet er op wat je wilt. Een bepaald tegoed, een
> week- of maandabonnement. Indie je een pas wilt
> op naam met je foto erop, moet je die aanvragen,
> maar dat duurt enkele weken.
>
> Wat er nog wel is is de Mobilis, een dagkaart,
> beduidend goedkoper dan de Paris visite kaart.
De pas zelf kost 5 euro, dat geld ben je kwijt, maar als je de volgende keer weer naar Parijs gaat kun je hem weer gebruiken. Je laadt de kaart op met een extra bedrag (voor toeristen nu alleen nog met het weekabonnement van de Carte Orange). In de toekomst kun je met het geld dat op de pas staat ook carnets betalen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?