wonen in Parijs

• Peter H.

Ik kom al bijna 43 jaar in Parijs, dan ben ik dus een behoorlijke oude knakker. Toch zou ik op mijn oude dag in Parijs willen wonen. Weet iemand een adresje, waar ik mijn oude dag kan slijten, zonder dat het te veel kost. Dan bedoel ik wel iets beneden de 500 Euro.

• Marthe

Beste Peter,

Als een zolderkamertje onder het zink van ongeveer 9 vierkante meter volstaat dan heb je misschien kans. Anders, vergeet het maar.

• Peter H.

Zoiets vreesde ik al, maar bedankt. Dan maar blijven in mijn comfortabale flat in Nederland en af en toe heen en weer pendelen.

• Peter H.

Nog een vraagje aan Marthe. Verdienen alle mensen in Parijs zoveel, dat ze dat kunnen betalen of woont een groot deel inderdaad onder een zinken afdakje. De mensen gaan iedere dag uit lunchen of dineren. Nu is dat niet duur, maar elke dag hakt er toch in. Hoe komen die mensen in Parijs rond, want het zijn toch niet allemaal miljonairs? En hoe doe jij dat en wat betaal je voor je onderkomen ?

• Marthe

De meesten mensen betalen hun lunch met de “cheques restaurants” die ze via hun werk krijgen. Daarmee neemt de baas de helft van de kosten voor zijn rekening, de andere helft is voor de werknemer. En in Frankrijk verdient zo'n 60% van de bevolking “Le Smic”, het minimumloon. Je moet hier gewoon met zijn tweeen werken, anders lukt het niet. In Parijs dan, bedoel ik, op het platteland is alles natuurlijk veeeeel minder duur. Ik ben zelf net een 500 meter buiten Parijs gaan wonen, ik ben nog steeds binnen een kwartier op de fiets bij de Sacre Coeur of het Gare du Nord, maar ik betaal de helft minder. Maar we zijn wel weer op zoek naar een woning binnen de perif.

• Perraudin

Peter

Is zo'n 20 km buiten niet een alternatief ? Op een kasteel met alle rust, ruimte en groen en met een half uur met de auto of trein in Parijs?

www.chaalis.com

Perraudin

• Jan Beeldma

Mijn dochter van 21 zoekt i.v.m. haar studie voor een halfjaar woonruimte in Parijs.

• Sharon K.

Dan moet ze eens kijken op de website http://www.crous-paris.fr/article.asp?idcat=AADC

Onder ‘se loger en ville’ kun je kiezen voor ‘accès aux offres’. Daar staan veel kamers/studio's op!

Ze moet dan wel een studentenkaart o.i.d. uploaden om toegang te krijgen tot de contactgegevens van de verhuurders.

Succes ermee!

• jan

Hoi allemaal, ik lees bovenstaande alle met veel belangstelling. we zijn een stel van 35 en 38 en willen ons met onze kleine meid van net 1 ook wel vestigen in de buurt van parijs. om het niet allemaal te duur te maken en ook nog een beetje van de natuur te genieten mag iets buiten de stad ook natuurlijk. de kant van canal st martin vinden we erg mooi en relatief rustig.

hoe vind je daar wat leuks om te huren of te kopen, waar vind je werk, in welke sectoren is er nog een tekort aan mensen?

ik werk zelf al 15 jaar in een it-bedrijf en werk nu voor grote zakelijke opdrachtgevers met it opdrachten van klein tot groot (mkb t/m industrieel) en heb in de 15 jaar dus zeer veel praktijkervaring op gedaan

is er veel werk in de it in parijs of is er een overvloed aan dit soort bedrijven?

graag ervaringen om zo een beeld te kunnen vormen.

alvast dank allemaal!