Reisgids Parijs

• Nikki

Hallo allemaal,

Graag wil ik een reisgids aanschaffen waarin de leukste bezienswaardigheden en restaurantjes zijn opgenomen. Daarnaast wil ik graag dat er een gedetailleerde kaart in het boekje zit waar ook de metro stations op staan. Nu zijn er verschillende reisgidsen, bijvoorbeeld 100% Parijs, Capitool reisgids, ANWB reisgids etc. etc.

Weten jullie misschien welke reisgids het beste bij mijn wensen past??? Hartelijk dank voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Nikki

• Simone

Ik ben persoonlijk nogal blij met de grote Capitool reisgids. Veel informatie, wandelingen en achterin een heel stratenregister plus metrokaart. Deze reisgids gaat sowieso altijd met me mee en daarnaast een zelfgemaakte map met alle dingen per arrondissement die ik in de loop der tijd verzameld heb via internet, boeken enzovoorts.

• Vonne 4

Kapitool staat heel veel in en die van de ANWB heeft een kaart .Dan heb je nog de Michelin,atlas met arrondisementen,ook héél handig.Ik heb heel veel boeken en gidsen van Parijs(spaar alles wat ik kan vinden),maar deze drie heb ik altijd bij me als ik in Parijs ben.

• Els

Ik vind de Trotter-gids Parijs de beste. Heel veel informatie, ook beoordelingen van restaurants e.d. Er zit geen metrokaartje in, maar die kun je downloaden op ratp.fr. De Michelin is heel degelijk, Capitool is mooi geIllustreerd.Kijk ook op www.parijsalacarte.nl/abcparijs.html en dan Reisgidsen.

• Simone

nog een vervolg: 100% Parijs is een leuk kleurig boekje met leuke wandelingen die ik gecombineerd heb met nog wat extra bezienswaardigheden en dan bedoel ik huizen, impasses, parken dat soort dingen. Het boekje geeft veel voorbeelden van restaurants, cafés en boetiekjes, wat mij minder interesseert, waardoor de helft van het boekje aan mij niet besteed is. De wandeling Belleville & Ménilmontant is me het meest bijgebleven.

Het ligt eraan of je de highlights wilt zien of dat je ook ‘dieper’ Parijs in wilt gaan en geïnteresseerd bent in geschiedenis e.d.. De door Els genoemde Michelingids is dan een hele goede aanvulling, al vind ik het niet logisch ‘leesbaar’, maar dat kan heel goed aan mij liggen ;-).

Kosmos, Globus en Thomas Cook vond ik helemaal niks, ze staan in de kast maar zijn er verder nooit meer uitgekomen.

Ook leuk is het boekje Het andere Parijs van Krista Bracke, een tip van iemand die langskwam op het Weblog Parijs.

• Elisabeth

Er zijn zo veel leuke gidsjes en boekjes over Parijs! Ik vind het erg smaak-gebonden. Capitool is mooi maar neem ik nooit mee. Mijn tip: loop een witte boekenmarkt binnen en koop de 2/3 leukste voor de prijs die je anders voor één in de reguliere boekhandel koopt!

Metrokaarten kan je in alle soorten en maten gratis krijgen bij de ticket-balies in de metro-stations dus overbodige luxe in een gidsje, naar mijn smaak.

Voor een prima stratenplan en bijbehorende metro-kaarten kan ik dit boekje aanraden dat je bij elke kiosk en boekwinkel (in Parijs) kan kopen:“Le Petit Parisien”

(foto: http://www.flickr.com/photos/7628555@N07/2363821778/in/set-72157603539181074/)

Groet,

Elisabeth

• Els

Elisabeth,

De link werkt niet. Ik heb gezocht op Google, maar niks gevonden over Le Petit parisien, behalve een vroegere krant. Weet jij er meer over?

• Peter H.

Ik had een prachtige reisgids van Parijs, zeer groot, kleurrijk en uitvoerig. Met beschrijvingen van de restaurants ed. per arrondissement. Het was dacht ik van Capitool, maar heb hem een paar jaar geleden doorverkocht. Een tip, ga naar de bibliotheek, daar vind je heel veel gidsen van Parijs en kun je op je gemak bekijken welke je het beste bevalt. Daarna huur je hem voor enkele weken. Je vind er ook nog andere boeken over Parijs. Als je die allemaal zou moeten kopen, kost je een kapitaal. In de bieb is het gratis, als je lid bent.

• Elisabeth

Ik weet niet waarom de link het niet doet …. hier is een eenvoudigere link naar mijn (algemene) photo-stream : http://www.flickr.com/photos/7628555@N07/

Klik vervolgens rechts op FRANCE en daarna vind je verschillende sets foto's van onze Parijs-trips. De foto waar ik in eerste instantie naar doorverwezen had zit in de Paris December 2007 set helemaal onderaan.

Sorry voor het ongemak!

• Simone

Geweldige foto's Elisabeth, je hebt me op heeeeeel veel ideeën gebracht met al die detailfoto's/uitsnedes.