parijs met pasen

• Ilona

Ik ga komend weekend naar Parijs, van zaterdag tot en met dinsdag. Weet iemand hoe het is met pasen in Parijs, zijn veel dingen die je kunt bezoeken dicht? Rijden de metro's wel?

• Peter H.

Alles rijdt en het meeste is open. Misschien niet de grote warenhuizen en de supermarkten, maar de rest wel. Bovendien is er maar 1 paasdag in Frankrijk. Ik was er ooit met Pasen en toen sneeuwde het. Dat wens ik jouw niet toe. Ik wens je een lekker paaseitje op de Champs Elysee in een mild voorjaarszonnetje. Ik hoop dat je al een hotel hebt, want het wordt druk met Pasen.

• Simone

Frankrijk heeft wel een 2 paasdag, lundi de Paques, maar geen 2e kerstdag en als ik het goed heb was 2e pinksterdag verdwenen maar is die weer in ere hersteld.

• Els

De meeste winkels zullen wel dicht zijn met Pasen, denk ik. De metro rijdt zondagsdienst. Om te weten welke musea en monumenten open zijn met Pasen (en op verdere feestdagen in 2009), kun je op Parijs à la carte kijken, www.parijsalacarte.nl/musea.html en dan kijken onder het kopje Openingstijden.

• Perraudin

Voor tentoonstellingen zie:

www.parijsagenda.nl

Perraudin

• Ferry van der Vliet

Beste Ilona,

Kijk eens op mijn weblog Paris-FvdV.

Daar vindt je heerlijke wandelingen in Parijs die je brengen op de mooiste plekjes, bij de gezelligste restaurants en op de mooiste terrassen.

http://paris-fvdv.blogspot.com/

Veel plezier in Parijs.

• Rob de J.

Hoi Ilona,

De metro's rijden inderdaad gewoon en alle bezienswaardigheden zijn ook gewoon te bezoeken. De meeste supermarkten etc. zullen waarschijnlijk wel gesloten zijn.

Volgens mij wordt het best redelijk lekker weer dit weekend, dus dat gaat zeker goedkomen.

In parijs kan je voor vrij weinig geld fietsen huren, deze staan overal langs de weg. Je hebt hier enkel een credit card voor nodig. Ook kan je een fietstour met een nederlandse gids doen, dat is ook heel leuk en hier heb je geen creditcard voor nodig. Mocht je dit willen kijk dan eens op de site van Baja Bikes, hun doen het goed.

Au revoir,

Rob

• Yvon3

Ik ben Ilona niet(die is al lang terug denk ik;)

Maar wat een leuke site is dit Ferry,ik ga in september voor de 18de keer,maar zag hier toch wat plekjes die ik nog niet bezocht heb,bedankt!

• E. Bijsterveld

Hoi allemaal,

Ook ik heb stiekem van deze tips gebruik gemaakt ;). Ik ben afgelopen weekend in Parijs geweest en heb het heerlijk gehad!

Ik heb een van de wandelingen van Ferry gedaan en dat was echt geweldig. Voor iedereen die in de toekomst naar Barcelona gaat is dit een dikke aanrader! Daarnaast hebben wij ook nog een fietstour met gids gedaan bij Baja Bikes. Bedankt voor deze tip Rob de J, dit was ook echt heel leuk. Fietsen door Parijs is heel leuk en een fijne manier om binnen relatief korte tijd veel van de stad te zien.

Groeten,

E. Bijsterveld