Goeimiddag allemaal:)
Ik vroeg me af waar je in parijs de visite card kan halen,en is dat dan duurder of juist goedkoper dan in nederland bij een reisburo..?
Alvast bedankt!
De Paris Visite-kaart kun je in Parijs kopen op alle trein- en metrostations en bij de filialen van het Office du Tourisme. De prijs staat vast, zie http://www.ratp.info/touristes/index.php?langue=nl&rub=decouvrir&cat=paris-visite&page=tarifs
In Nederland zouden ze dezelfde prijs moeten hebben als in Parijs.
Oke bedankt dan weten we wat:)
Wij gaan 29 mei 3 dagen en hebben voor 218 euro 2 klm tickets ! koopje dacht ik zo:)Els schreef:
>
> De Paris Visite-kaart kun je in Parijs kopen op alle trein-
> en metrostations en bij de filialen van het Office du
> Tourisme. De prijs staat vast, zie
> http://www.ratp.info/touristes/index.php?langue=nl&rub=decouvrir&cat=paris-visite&page=tarifs
> In Nederland zouden ze dezelfde prijs moeten hebben als in
> Parijs.
Met een kaart voor 1-3 zones kun je tot 3 zones bereizen. Zone 1 is Parijs binnen de ringweg, zone 2 ligt er iets buiten, zone 3 nog weer verder, enzovoort, tot zone 6. Dat zijn de gebieden waarmee je met een abonnementskaart zoals Paris Visite, Carte Mobilis en Navigo Découverte semaine kunt reizen. Hoe meer zones, hoe duurder de kaart. Blijf je alleen in Parijs, dan heb je genoeg aan 1-3 zones, ga je bijvoorbeeld naar Versailles of Disney, dan heb je de 1-6 zonekaart nodig.
Wij gaan in december 4 dagen naar Parijs, of eigenlijk naar een wijk buiten Parijs in de buurt van Eurodisney. We willen de auto laten staan en alles per openbaar vervoer doen. We willen de 2e dag dat we er zijn naar Eurodisney en de andere dagen Parijs en Versailles bezoeken. Ik vind het best moeilijk om uit te zoeken wat voor ons de voordeligste optie is n.l. een Paris visite card of een andere kaart. Wat ik gelezen heb moet je als je een meerdaagse kaart koopt ook de kaart op opeenvolgende dagen gebruiken. Wij gaan dus tussendoor naar Eurodisney en dan gebruiken we hem niet, dus zou het onvoordelig voor ons zijn. We gaan met z'n zessen dus het is wel fijn om te weten wat we het beste kunnen doen. Weet iemand daar meer van, en heeft iemand nog een goed advies voor een leuk betaalbaar restaurant in de wijk Quartier Latin? Laat het me dan even weten, alvast bedankt.
Gr. Marjolein
Hoi Marjolein,
Wat betreft het eten in Quartier Latin;
La Braserade, rue de la Huchette 15, midden in Quartier Latin. Drie-gangen menu vanaf 12 Euro.
Paar maanden geleden nog weer twee keer gezeten. Kan druk zijn, maar gewoon goed en zeker betaalbaar.
Een ander leuk restaurant is Chartier, rue du Faubourg Montmartre 7, in het 9e arrondissement (dus niet echt Quartier Latin)
Geen sterren restaurant, maar goed eten, niet duur, fantastische sfeer en een prachtige eetzaal. Je gaat werkelijk terug in de tijd!
Kan zijn dat er buiten een rij wachtenden staat, maar je bent zo aan de beurt.
veel plezier in Parijs
De Paris/Visitekaart zou voor de hand liggen, maar die is onhandig omdat er een dag Disneyland tussen zit. Het handigst is om de drie dagen Parijs en Versailles achter elkaar te doen. Dan kun je bijv. een Paris Visite kopen voor 3 dagen en 5 zones. Als je dat kunt regelen, is dat het voordeligst. Maar het hangt er ook vanaf of en hoeveel kinderen onder 10 jaar er meegaan, wat je in Parijs wilt doen (veel of weinig lopen), op welke dagen je naar Parijs gaat, enz. enz. Je kunt mij voor meer info mailen op info@parijsalacarte.nl.
Chris Schreef:
——————————————————-
> Hoi Marjolein,
>
> Wat betreft het eten in Quartier Latin;
> La Braserade, rue de la Huchette 15, midden in
> Quartier Latin. Drie-gangen menu vanaf 12 Euro.
> Paar maanden nog weer twee keer gezeten. Kan druk
> zijn, maar gewoon goed en zeker betaalbaar.
>
Dat is mijn favoriete restaurant in Quatier latin. Erg vriendelijk personeel ( gelukkig staan ze niet op straat mensen naar binnen te lokken) leuke aankleding restaurant, lekker en niet duur.
Ik ben er al heel vaak geweest en ga nog vaak terug mocht in in QL zijn
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?