RER

• marieke

Goedemorgen,

Dinsdag ga ik naar Parijs, ik heb een hotel geboekt, en er stond bij dat de metrohalte tegenover het hotel is. Maar later zag ik dat het niet de gewone metro is, maar de RER. Is dat een beetje makkelijk te doen? Ik moet dus vanaf Gare du Nord naar Port-Royal.

• Elisabeth

Ja hoor, dat is prima te doen. Port Royal is een halte op RER lijn B en die rijdt rechtstreeks vanaf Gare du Nord. Kijk wel uit dat je de goede richting op gaat > vers Robinson/St Rémy les Chevreuse! Je blijft binnen de zonegrens van de tickets (billets) die je ook voor de RATP kan gebruiken dus ik weet niet beter als dat je die ook gewoon op deze lijn mag gebruiken en ook kan overstappen (binnen de zonegrens waar je voor kiest) op RATP lijnen.

Dat métrostation op die RER-lijn B is gewoon het dichtstbij, maar als je daar ergens verblijft zijn er ook nog wel andere métrostations van de RATP en bushaltes op loopafstand hoor!

• Els

De RER-treinen rijden het snelst en stoppen bij minder stations dan de gewone metro. Binnen Parijs maakt het niet uit of je met de metro of de RER reist. Het kan allemaal op 1 ticket t+ (of een abonnement natuurlijk).

• Perraudin

RATP heeft voor de metro, RER en bus een mooie interactieve kaart

We hebben daar onlangs over gecshreven op het weblogparijs

http://verborgenparijs.blog.com/4443458/

Perraudin

parijsonline en weblogparijs