Jardin des Plantes

• Vonne 4

Ik ga woensdag voor de 15de keer naar Parijs,heb deze keer manlief weer eens zo gek gekregen,maar dan moet er natuur bij.

Ik ben al in veel parken geweest,maar nog niet in het Jardin des Plantes,kan iemand me vertellen of het de moeite waard is?

Heb het eigenlijk als doel gekozen omdat het dicht bij het Institut du Monde Arabe is,waar ik het uitzicht vanaf het dak aan hem wil laten zien.

We gaan ook de wandeling“Passy”maken ,van Parijs á laCarte.Nog iemand een leuk idee?

• Simone

Hoi Vonne, ik vond Jardin des Plantes wel de moeite waard. Het was mooi weer dus we zijn niet bij de dinosaurussen enz geweest, maar hebben alleen door de tuin gelopen en hebben de kleine dierentuin bezocht. Ik vond het leuk en ook weer een typisch Parijs' sfeertje omdat hele families met elkaar genoten van het park en het mooie weer. We zijn daarna ook nog langs de Quai Saint Bernard gelopen, langs Jardin Tino Rossi. Weer eens een andere kijk op de Notre Dame en de Seine. Vergeet je de Arenes de Lutece niet? (maar daar ben je vast al eens geweest ;-))

• Vonne 4

Hoi Simone,bedankt,we gaan er kijken,het wordt mooi weer,dus wij blijven ook buiten.

Schandalig,de Arenes staat al lang op m'n lijstje,maar is nog niet gedaan,heel goed idee van je(tu) .En die wandeling gaan we ook doen.

Twee nieuwe tips alweer,die dagen zijn zó weer om,ben ik bang

Ik ga vaak met een vriendin en dan moet er ook gewinkeld worden hé:D

Heerlijke stad toch hé,er is altijd nog wel wat te ontdekken,al ga je honderd keer!

• Perraudin

Vonne

In het jardin des plantes vond ik ook de kleine dierentuin er leuk. Niet zo groot maar wel sfeervol !

Tennslotte het Muséum national d'Histoire naturelle ! Hier schreef ik onlangs over op het weblog

Perraudin

• Vonne 4

Ja,daar ben ik al een heel tijdje lid van Perraudin,en haal er de leukste tips af.;)

Site staat ook al heel lang bij m'n favorieten.

Het Muséum staat ook genoteerd hoor,hartelijk dank.

• Simone

Ja schandalig! :-)

Perraudin zegt hetzelfde als ik over de kleine dierentuin, dussuh dan moet het wel goed zijn? haha

Veel plezier en ik ga in ieder geval weer in juli een week (wordt dan mijn 21e keer…..), kan niet wachten, met een beetje mazzel is het dan weer soldes en ik gaan we eens zo'n cinéma au clair de lune bezoeken.

• Vonne 4

Ja,klinkt inderdaad goed,twee kenners die het leuk vonden:) ,we gaan genieten hoor!

Heb het al helemaal uitgekiend,kan allemaal met dezelfde metrolijn vanaf Gare de L 'Est en terug lekker lopen,er komt altijd wel wat verrassends op je pad.

• Simone

zeker weten Vonne, je verveelt je nooit :-)

• Vonne 4

Ben geweest hoor,we hebben weer een paar heerlijke dagen achter de rug,inderdaad,wat is Jardin des Plantes prachtig zeg,en de dierentuin hebben we ook gedaan,mooi oud ,maar de dieren zijn best klein behuisd.We hebben er heel wat uurtjes door gebracht.

De Arenes vond ik tegenvallen,maar wel weer leuk,die Arabische wijk,en heerlijk langs de Seine gelopen.Weer héél veel gezien,oude ,maar ook weer nieuwe dingen,ik kan er weer even tegen;)

• Simone

Mooooooooooi :-)