marais of quartier latin?

• hemmo

Ik twijfel tussen 2 hotels, eentje ligt midden quartier latin en de ander in le marais?

Kan iemand mij hiermee helpen, wat zijn de verschillen tussen de 2 wijken?

We gaan 1 week.

Antwoord wordt erg gewaardeerd!!!!!!

• Simone

Ik heb nog nooit in het Quartier Latin gelogeerd, wel meerdere malen in de Marais.

In de Marais is me goed bevallen, gezelligheid vlakbij en toch ben je soms even uit de drukte. Met de metro of zelfs lopend kom je makkelijk naar het centrum.

• Vonne 4

De Marais lijkt mij ook het leukst,het is er wat relaxter en op zondag zelfs heel gezellig met markt en winkels open(Joodse wijk)Quartier Latin is heel gezellig,maar erg druk.

• Els

Het Quartier Latin vind ik een ook leuke wijk om te logeren. Het is een van de oudste wijken van Parijs. Er staan veel oude gebouwen, en de prachtige en gezellige Jardin du Luxembourg ligt er middenin. In de zijstraten van de boulevard Saint-Michel vind je veel kleine restaurantjes, de meeste zijn vrij goedkoop. Er zitten echter ook veel toeristenrestaurants. Maar het is er altijd druk, veel cafeetjes en terrassen. Verder is het Quartier Latin ongeveer in het midden van Parijs. Je bent zo op het Ile de la Cité.

• Perraudin

Bonjour Hemmo

Tussen welke twee hotels twijfel je en waar in de marais en in Quartier Latin liggen ze ?

Perraudin

• hemmo

Dankjulliewel voor de reacties. Ik heb Acte V (voorheen hotelde Monge) geboekt in QL wegens de goede kritieken op tripadvisor.

• Simone

Heb even op de site van het hotel gekeken en het ziet er goed uit, ook qua ligging, buiten de drukte rond Place St. Michel ;-).

Veel plezier alvast!