Wat moeten we zien ?

• johnl

Hoi,

Wij gaan vieren dagen naar Parijs ! En zijn druk aan het uitzoeken wat we allemaal willen zien.

Maar wat kan je veel bekijken en doen.

Hebben jullie misschien tips wat we in iedergeval moeten doen ?

Wij zijn een stel van rond de 35 zonder kids.

En ik hoor van verschillende mensen dat PArijs ontzettend duur is. Is dat waar ?

En hebben jullie misschien tips hiervoor (waar kan je leuk en betaalbaar eten en drinken ?)

Bedankt alvast voor een evt reactie.

Gr JOhn

• Els

Ik raad je aan een reisgids(je) te kopen of bij de bibliotheek te halen. Dan kan je op je gemak uitzoeken wat je wilt zien. Er is te veel om op te noemen! Parijs is duur en niet duur. In wijken en bij bezienswaardigheden waar veel toeristen komen is het duur, in andere buurten minder duur. Op een terras is het duur, in een café minder duur. Je kunt uit eten gaan of picknicken. Je kunt naar een driesterrenrestaurant of een eenvoudige bistro of zelfs McDonald's. Kijk voor suggesties ook op www.parijsalacarte.nl/parijsvoorbeginners.html

• monikiki

Hallo,

Zeker doen: Naar het openbaar toilet gaan bij de madeleinekerk. Volop art nouveau! En voor openbaar toilet redelijk schoon(toen ik er was).

Ik vind eten in qaurtier latin altijd gezellig en zeker betaalbaar.

Neem als je de tijd hebt even het moment om op een bankje uit te puffen in parc luxembourg.

Place du tetre is echt idylisch maar ook zeer toeristisch Parijs! Geef geen fortuin uit aan een portret. De tekenaars mogen dan nog zo goed lijken: het valt altijd tegen.

Kijk op de trappen naar de sacre couer uit voor de verkopers! Ze kunnen zeer opdringerig zijn.

Maar voornaamste tip: goede wandelschoenen, dagmetrokaart(paris visite) en een goede reisgids. Ik zelf heb net de capitoolgids gekocht. Kost iets meer maar daar staan ook de net wat minder bekende dingen in. Als je weet waar deze liggen kun je ze op je wandelroute meenemen.

Ik heb ooit een boottocht op de Seine gedaan: vond er niks aan: je ziet het Parijse leven maar zit vast op een boot.

In reisgidsen waarschuwen ze voor de Parijse revu's: lijken redelijke entreeprijs te hebben maar je wordt zo een dure fles champagne aangesmeerd.

Van vrienden heb ik gehoord dat de chinese wijk ook erg leuk is, let op dat je niet op een zaterdag de joodse wijk, Marias, bezoekt. Het is dan voor joden een heilige dag en alles is dan gesloten.

Veel plezier, en je zult merken: naar Parijs moet je zeker nog een aantal keren terug…

groetjes

Monique

• Simone

Hoi Monique,

Nu lijkt het net alsof heel de Marais is uitgestorven op zaterdag, dat is absoluut niet waar. Waarschijnlijk bedoel je specifiek Rue des Rosiers en omstreken? (al twijfel ik ook daarbij of de boel op zaterdag gesloten is……..)

Groetjes,

Simone

• Nikki

Natuurlijk mag je het Louvre niet overslaan, net als eten in Quartier Latin en een wandeling over de Champs!

• Clausje

John, er is heel veel moois te zien. Vergeet vooral niet “gewoon de wijken door te slenteren” en te genieten van alles wat je tegenkomt. Om maar niet te spreken over toch een paar toeristische trekpleisters als Het Louvre, De Eiffeltoren etc. Meer informatie over Parijs en haar bezienswaardigheden vind je ook op

http://www.parijsaanbieding.nl

Groetjes Clausje

• Simone

of op http://www.weblogparijs.nl/ , kijk vooral bij bijzondere plekken en wandelend door Parijs

Groetjes, Simone