Hallo,
Zeker doen: Naar het openbaar toilet gaan bij de madeleinekerk. Volop art nouveau! En voor openbaar toilet redelijk schoon(toen ik er was).
Ik vind eten in qaurtier latin altijd gezellig en zeker betaalbaar.
Neem als je de tijd hebt even het moment om op een bankje uit te puffen in parc luxembourg.
Place du tetre is echt idylisch maar ook zeer toeristisch Parijs! Geef geen fortuin uit aan een portret. De tekenaars mogen dan nog zo goed lijken: het valt altijd tegen.
Kijk op de trappen naar de sacre couer uit voor de verkopers! Ze kunnen zeer opdringerig zijn.
Maar voornaamste tip: goede wandelschoenen, dagmetrokaart(paris visite) en een goede reisgids. Ik zelf heb net de capitoolgids gekocht. Kost iets meer maar daar staan ook de net wat minder bekende dingen in. Als je weet waar deze liggen kun je ze op je wandelroute meenemen.
Ik heb ooit een boottocht op de Seine gedaan: vond er niks aan: je ziet het Parijse leven maar zit vast op een boot.
In reisgidsen waarschuwen ze voor de Parijse revu's: lijken redelijke entreeprijs te hebben maar je wordt zo een dure fles champagne aangesmeerd.
Van vrienden heb ik gehoord dat de chinese wijk ook erg leuk is, let op dat je niet op een zaterdag de joodse wijk, Marias, bezoekt. Het is dan voor joden een heilige dag en alles is dan gesloten.
Veel plezier, en je zult merken: naar Parijs moet je zeker nog een aantal keren terug…
groetjes
Monique