Overstap Paris Nord - d' Austerlitz

• Vivke

Hallo,

Ik ga eind van de maand naar Frankrijk.

Ik moet van Paris Nord overstappen naar Paris d'Austerlitz.

Daarvoor heb ik van het reisbureau 1 uur 20 minuten gekregen.

Nu las ik ergens dat de bewegwijzering op Paris Nord nogal gebrekkig was.

Aangezien mijn Frans dat ook is….de volgende vraag:

(ik kon in de recente berichten op dit forum daar niets over vinden)

- Is de tijd ruim voldoende?

- Iemand ervaring met hoe dit stuk overstappen gaat? Waar moet je heen/ welke lijn, hoe gaat het met kaartje kopen enz?

Alvast bedankt

Lilian

• Vivke

Nog een vraagje….

Mijn eindbestemming is Issoudun, mijn geboekte treinticket gaat maar tot Chateauroux. Meer konden ze bij het reisbureau niet boeken. Tussen de aankomst en vertrek van die “ vervolgtrein” zit maar 7 minuten. De volgende gaat pas weer twee uur later. Mij lijkt dat om over te stappen en een kaartje te kopen te kort.

Kun je kaartjes bijv ook in de trein zelf kopen? Of wellicht ergens anders van te voren?

Groetjes & bedankt voor ieder antwoord.

Lilian

• Simone

zie www.ratp.fr en klik op het Nederlandse vlaggetje rechts in het scherm

In het midden van het volgende scherm zie je vertrek en aankomst staan, typ hier de 2 stations in en voila (kies voor per spoor en dan zie je dat je metrolijn 5 richting Place d'Italie moet hebben). De totale reistijd is 21 minuten.

Volgens mij kan je in de Thalys bij de bar metrotickets kopen. Als je op Gare du Nord aankomt zie je vanzelf de wegwijzers naar de metro. Let op dat je de 5 direction Place d'Italie neemt (dat is het enige ‘moeilijke’, goed op de richting/direction letten en als je dat doet kan verder een kind de was doen ;-)).

• Vonne 4

Je kan inderdaad Metrotickets bij de bar in de Thalys kopen,maar ze zijn wel wat duurder ,een carnet kost rond de 16 euro.

Maar wel lekker makkelijk!

• Simone

Vivke heeft er maar 2 nodig……. voor de heen- en (neem ik aan) terugreis, dan is een carnet iets teveel van het goede?

• Vivke

Hee bedankt voor de antwoorden.

Ik heb inderdaad maar twee kaartjes nodig, heen en terug. Parijs is niet meer als een doortochtstation.

Wat is een carnet? 16 euro voor een eenmalig metroticket/reisje vind ik wel prijzig.

toevallig ook iemand die op de andere vraag antwoord kan geven?

groetjes Lilian

• Simone

Een carnet zijn 10 tickets tegelijk. Mocht je in de Thalys geen losse kaartjes kunnen kopen dan staan er natuurlijk op Gare du Nord automaten en als je dat niets vind dan kun je ook een ticket bij een loket kopen, als je op Gare du Nord naar beneden gaat voor de metrolijnen dan is er volgens mij direct een loket aan de rechterkant.

• Vonne 4

Sorry,dat is natuurlijk ook zo,twee is genoeg,maar dat kan ook in de Thalys hoor!

• Simone

Ik heb voor je gekeken op de site van SNCF en voila, daar vond ik de trein en ook een manier om een ticket te kopen, of dit werkt weet ik niet, dat moet je zelf maar even uitproberen.

http://www.sncf.com/en_EN/flash/ ga bovenaan naar travel en kies voor TGV in het volgende scherm klik je links onderaan voor Engels. Daarna staat rechts onderaan Buy a ticket.

als het goed is krijg je dan een scherm waar je je vertrek en aankomststation plus data in kunt vullen.

Veel succes!

Groetjes, Simone

• Johan Deman

Dag Lilian,

Wij zouden in mei ook deze overstap doen. Kan je vertellen hoe dit gegaan is en eventueel nuttige tips geven?

Dank u.

Met vriendelijke groeten,

Johan