Wat te bezoeken?

• Laura84

Binnenkort gaan twee daagjes naar Parijs en natuurlijk willen we dan zoveel mogelijk bezocht en gedaan hebben.

We verblijven in een hotel niet ver van het Gare du Nord (10e arrondissement dus).

Welke wijken raden jullie aan?

Welke monumenten zijn de moeite?

Waar is het gezellig en niet té duur om te eten?

Bedankt alvast!

• Elisabeth85

Laura,

Ben je nog niet eerder in Parijs geweest? Wat moet je gezien hebben? Dat ligt er een beetje aan waar je interesse ligt. Anderen zullen het anders zien maar ik zeg: als je er nog nooit geweest bent de Eiffel toren op en het Louvre in. Maar vast staat dat je niet alles in twee dagen kan bekijken en dat je keuzes zal moeten maken. Wil je echt op de sightseeing tour, dan loont het de moeite de kaart van Parijs goed te bestuderen en min of meer een plan te trekken tussen bezienswaardigheden die een beetje te belopen zijn. In ieder geval niet kris kras door de stad bedoel ik, want Parijs is groot!

De Hoe & Wat reisgids (ISBN 978-90-215-1947-0 te koop bij AKO bijvoorbeeld) geeft een tip voor een route van de Eiffel toren naar St.-Germain in één dag (09:00 - 20:00 uur). Er zijn nog veel meer reisgidsen die dat soort dag-agenda's uitgeven.

Verder is het allemaal heel persoonlijk en voor het drukke Louvre zijn het Musée d'Orsay en Centre George Pompidou ook uitstekende alternatieven.

Zo geldt dat ook voor de restaurants; want wat vind je “niet te duur”?

Hoe dan ook, heel veel plezier als je gaat!

E

• Peter H.

Als je voor het eerst in Parijs bent, de geeikte paden. Eifeltoren, Sacre Coeur en Montmartre, Champs Elysee, Saint Germain, Louvre (Mona Lisa), Notre Dame en een boottocht over de Seine. Dan zijn je 2 dagen wel voorbij. Eten is niet duur, zeker niet in een doorsnee brasserie, anders in de Hippopodamus, een keten restaurant, goed en niet al te duur. Ook niet vergeten de grote warenhuizen. Die zijn wel duur, maar de stalletjes ervoor en ernaast niet. Verder winkelen in de Rue de Rivoli.

• Vonne 4

Maak een plan van wat je zou willen zien,ga met de Metro naar het verste punt en loop terug naar het tiende via de high- lights,altijd goed.

En in de buurt van Gare du Nord (er tegenover)zitten hele leuke restaurantjes,en niet te duur,Hippototamus zit er ook,maar ik vind Buffalo-Grill beter en goedkoper.

Ik zit zelf altijd vlak bij Gare du Nord,de omgeving is verder niet veel,maar lekker dicht bij met je sleurhut;)Veel plezier!

• Els

Kijk ook eens op www.parijsalacarte.nl/parijsvoorbeginners.html . Daar staan veel tips voor mensen die voor het eerst gaan. Veel plezier!

• Vonne 4

Els Schreef:

——————————————————-

> Kijk ook eens op

> www.parijsalacarte.nl/parijsvoorbeginners.html .

> Daar staan veel tips voor mensen die voor het

> eerst gaan. Veel plezier!

Bovenstaande klopt helemaal,ik heb hier al heel wat tips en wandelingen afgehaald!