We gaan in november 4 dagen naar Parijs.
Is het zinvol een tourist card te kopen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft iemand andere voorstellen wat betreft kaarten/tickets voor het openbaar vervoer en evt. bezoeken aan gebouwen etc.
Een tourist ticket, de Paris Pass, is een combinatie van een aantal (60) attracties, waarbij dan geen entree betaald hoeft te worden en gratis gebruik van de metro.
Die kaart komt voor 4 dagen op € 129,00 en ik vind het nogal prijzig.
Als je alle 60 attracties gaat bekijken is het wel voordelig, maar zover ik nu heb kunnen bekijken is een dagkaart voor de metro en gewoon losse entree goedkoper.
Ik heb dan gekeken naar de attracties/gebouwen waar we zeker heenwillen.
Voor 4 dagen Parijs waarbij we redelijk vaak gebruik zullen maken van de metro is volgens mij een mobilis het voordeligste voor het openbaar vervoer.
We verblijven in hotel Legendre in de wijk Montmartre, 200 m vanaf een metrostation.
Die Tourist card zou ik ook nooit nemen. Je bekijkt nooit zoveel dingen in 4 dagen. Een kaart voor het openbaar vervoer is wel handig. Voor 4 dagen kost een Mobiliskaart (dagkaart) 23,20 euro p.p. (geen kinderkorting). Een Paris Visite kaart is niet verkrijgbaar voor 4 dagen. De Carte Navigo Découverte (eigenlijk een weekkaart) is de goedkoopste mogelijkheid. Hij gaat echter op maandag in en eindigt op zondag. Als je dus op zaterdag of zondag komt, heeft het weinig zin. Je kunt dan eventueel een carnet (10 metrokaartjes) kopen à 11,40. Het hangt van het aantal ritten per dag af of dat voordeliger is dan de Carte Navigo.
Wil je alles weten over prijzen en mogelijkheden voor openbaar-vervoerkaarten, dan kun je bij mij een brochure bestellen. Zie www.parijsalacarte.nl/nieuws.html en ga naar het bericht Kies het juiste abonnement. Kijk voor alles over openbaar vervoer in Parijs www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?